Már szerdán nekiindultunk, hogy Esztergomból - felnyalábolva a Prop-tech csapat és Kispataki Viktorunk felszereléseit - időben a brnói aszfaltcsíkhoz jussunk, mivel aznap estig volt lehetőségünk beállni a kamionokkal a paddockba... Még szerencse, hogy hamar nekilódultunk, mert a szlovák autópályán egy jókora erdőtűz miatt teljes útzár fogadott minket. Késő délutánra azért csak sikerült leérnünk, majd a húszas box elé beillesztenünk a MAMION-t, a többi csilli-villi űrjármű közé.

kispataki brno

Ezek nem viccelnek, olyan elvágólag állnak egymáshoz, mintha csak muszáj lenne. De meg is kell ennek adni a módját, gyönyörű látvány a sok-sok szerelvény, ezért hát mi is így tettünk. Másnap délelőtt már csak egy alapos kamionmosás várt ránk, és innentől végre nem csak a boxból, a motor körül nyüzsögve, hanem nyugisan, külső szemlélőként is megnézhettünk egy teljes versenyhétvégét.

Péntekig persze a fű sem nő a pálya környékén, mindenki csak előkészül a hétvégi viadalra.

kispataki brno

Épülnek a boxok, kikerülnek a transzparensek, kicsomagolják a dobozokból a vatta új alkatrészeket és nem egy csapatnál nulláról legózzák össze a szerelők a fenevadakat. Csütörtök délután fele elkezdenek szállingózni a versenyzők, és egyre többen mászkálnak a pályán. Persze szigorúan lusta, kétkerekű jószággal vagy gyalogszerrel járják körbe a leküzdendő íveket. Mi sem bírtunk egy helyben maradni, és még az elköszönő jó időben cikáztunk pár kört a pályán.

kispataki brno

Aztán pénteken délelőtt az addigi már-már gyanús csendet felhasította a 600-as Superstock mezőny első szabadedzése. Őket követte a Supersport 600-as kategória, ahol Talmácsi Gábor, Tóth Imi és Németh Balázs húzza a gázt, majd Superstock 1000 Győrfi Alennel és végül a Superbike mezőny is végigdübörgött Kispataki Viktorral. Délután kezdődtek az időmérő edzések, és ezzel együtt megérkezett a hidegfront is. Estére már szemerkélt az eső és a hétvégére olyan hideg kerekedett, hogy az összes meleg ruhánkban is éppen csak nem fagytunk kockára...

kispataki brno

Ennek ellenére szombaton is majd' egész nap a kerítés mellé ragadva néztük az időmérőket, amiknek a végére a rajtsorrend a következő: Gábor 11, Imi 24, Balázs 27, Alen 15, Viktor 22.

Sok technikai probléma merült fel a hétvégén, szóval egyik csapat szerelői sem unatkoztak. Sajnos Viktoréknál az időmérőkre sem sikerült teljesen elhárítani egy makacs elektromos problémát, így neki volt a legnehezebb dolga, amit már csak tetézett a korábbi kézsérülése.

Vasárnap reggel szakadó esőre és vacogtató hidegre ébredtünk, Alenék futama végig hidegzuhany alatt zajlott, de ennek - és a verseny alatt makacskodó motor - ellenére a 14. helyen ért célba. Azután gyors ütemben elkezdett kitisztulni az idő, és az SBK első futama már majdnem száraz pályán kezdődhetett, így mi is kibattyogtunk a C szektorba, hogy onnan szurkoljunk a magyar pilótáknak.

kispataki brno

Viktor motorja ugyan már jól működött a futamra, viszont egy rossz gumiválasztás miatt kikényszerült a boxba, ezért sereghajtóként tért csak vissza, tét nélkül körözni. A futam után jött egy kis szünet, és izgatottan vártuk a Supersport kategória rajtját.

Nekem Gabi Hondájára állt rá a szemem, így a két másik magyar pilótát nem nagyon tudtam követni, hogy éppen hol járnak. A kivetítőn figyeltük, hogy miként sikerül Gábor rajtja, de kívülről úgy tűnt, mintha nem is Ő lenne az, mert ezt nem így szokta. Aztán az első pár méter után jött a piros zászló és kínzó várakozás után az új rajtprocedúra. A második rajt már lényegesen jobban sikerült, és némi helyezkedés után tartotta is a pozícióját.

talma

Majd az élen haladó boly után a tizedik hely környékén egy hármas csata alakult ki. Jó néhány körön keresztül fogócskáztak, majd visszaesett a 12-ik helyre, és mikor már sikerült újra lőtávolba kerülnie az előtte haladó Kawa mögé, pont előttünk dobott az „Omegában” egy hatalmas highside-ot egy lekörözött versenyző, akinek a motorja éppen a kigyorsítás ideális íve mellé csapódott és törmelékkel szórta tele a pályát. Fogtuk a fejünket, hogy jesszus, mi lesz itt! Őrült tempóban jönnek vonatban és hátulról ez alig látszódhat előttük, de szerencsére sikerült mindenkinek kikerülnie és utána egyből dobták is a piros zászlót. Mivel a versenytáv 75%-án már éppen túl voltak, így az előző befutott kör sorrendjében Gábor a 12. helyen zárt, Balázs a 17., míg Imi a 19.-en.

kispataki brno

Folyamatos csúszás volt az időtervben a bukások miatt így a második SBK futamot már az 1-es kanyarból néztük, ahol a körről-körre meccselő Melandri és Sykes kanyartechnikáját közelről csodáltuk, és végre Viktor is egy jót motorozott a hétvégén, amivel a 18. helyen intették le.

A futamok után Gáborral beszélgetve kiderült, hogy nem véletlen volt az a rossz rajt, mivel meghibásodott a kormánykapcsolója és a kipörgésgátló a legérzékenyebb fokozatba kapcsolta magát, azaz a rajtnál folyamatosan leszabályzott az elektronika és nem forgott ki a motor. Még jól is jött az új rajt, mert kiderült, hogy nem lehet orvosolni a hibát, ezért kikapcsolták a teljes elektronikát. A futamon rajtprogram és kipörgés gátló nélkül kényszerült helytállni, ami becsületére váljon, mivel ez olyan szintű dolog, mintha valaki csak automata váltós autót vezetett volna és hirtelen beültetnék egy manuális váltósba csúcsforgalomban, a Hungária körútra...

kispataki brno

Ami a non plusz ultra, hogy még gondolkodott is rajta a futam előtt, hogy rakjon-e a bukósisak plexijére levonó fóliát mert úgy sincsenek bogarak. De szerencsére felrakta, mert az előtte haladó Baldolini motorja elkezdte szórni az olajat és beterítette mindenét. Ha nincs a fólia, akkor valószínű feladni kényszerült volna a versenyt. Összességében sokat tanultak ebből a hétvégéből is, és lassan a helyére kerül minden.

Izgalmakban nem volt hiány a hétvégén, gratulálunk minden versenyzőnknek!

Eredmények:

Superstock 1000,

1 B. STARING

2 E. LA MARRA

3 J. GUARNONI

...

14. Győrfi Alan

Supersport:

1 F. FORET

2 K. SOFUOGLU

3 B. PARKES

...

12 Talmácsi Gábor

...

17 Németh Balázs

...

19 Tóth Imre

Superbike, első futam:

1 Marco Melandri 

2 Tom Sykes 

3 Loris Baz

...

17 Kispataki Viktor

Superbike, második futam:

1 Marco Melandri 

2 Tom Sykes 

3 Carlos Checa

...

18 Kispataki Viktor