A relatív olcsó pályahasználat és a mindössze kétórás utazás miatt népszerű a hazai motorosok körében a Slovakiaring, ami Budapesttől mindössze 160 kilométerre található. A nyomvonal kimondottan széles, ezért a motorosok több jó megoldás közül is választhatnak előzés és ívváltás közben, ami izgalmas versenyeket eredményez a 2009-ben épült pályán.

slovakiaring
Fej-fej mellett: kényelmesen elfér akár több motor is az íveken, mivel a Slovakiaring több helyen húsz méter széles

A hazai létesítményekhez viszonyítva hosszúnak számít a Dunaszerdahely mellett épült Slovakiaring, hiszen az 5 922 méteres érték a világbajnoki versenyhelyszínek között is tekintélyesnek mondható. Technikás, mégis nagyon gyors a a pálya, amit jól mutat, hogy két helyen tudsz 200-as tempó felett menni és motorral további három helyen beleszaladhatsz a 250-be is...

slovakiaring
Térdet le! Inkább itt, mint a mánfai szerpentinen...

A hely közelsége miatt a pályabírók természetesen beszélnek magyarul, és a ring felszereltsége is példás: minden boxban nagyképernyős monitoron láthatóak az aktuális köridők. A csekély távolság és a profi infrastruktúra - valamint az egyedülállóan gyors nyomvonal miatt - igazán megéri a napidíj, ami Slovakiaring esetében 90 és 120 EUR között változik.

Brno: a pálya alapját a harmincas években kijelölt 29 kilométeres (!) nyomvonal adta, a jelenlegi forma már az ötödik verzió, amit az elmúlt nyolcvan évben használtak. A hetvenes-nyolcvanas években még tíz kilométer felett volt egy teljes kör hossza, az akkori rekordot Johnny Cecotto tartja: három és fél perc alatt teljesítette a kört ötszázas Yamahájával. Ez a pálya nekünk, magyaroknak is kedves emlék, hiszen 1971-ben itt aratott világbajnoki győzelmet Drapál János.

A brnói paddock

Aki járt már valamelyik MotoGP vagy Superbike futamon az 1987-ben átépített Masaryk-ringen, az biztosan eljátszott már a gondolattal, hogy milyen jó lenne ugyanazokon az íveken fordulni, ahol pár napja még Rossi, Biaggi vagy éppen Talma versenyzett a pozíciókért.

brno

Az első igazi meglepetés akkor éri a pályával ismerkedő motorosokat, amikor a tizenegyes kanyarból kigyorsítva hegyként magasodik elé a nyújtott balos ív. A tévében alig észrevehető, lankás rész a valóságban igenis komoly szintkülönbség, amihez hasonlót aligha találunk a környező országok pályáin.

brno
A magyar szurkolók "törzshelye", a C szektor, ahonnan kiválóan beláthatjuk a pálya hátsó harmadát

Nem véletlen, hogy a biztonságos és kimondottan széles aszfaltcsíkot a gyorsasági motoros világbajnokság és a Superbike széria mellett a négykerekűek is előszeretettel látogatják - a túraautó sorozat is visszatérő vendég Csehországban. A brnói ring saját tűzoltósággal, aszfalttisztító gépparkkal és kórházzal rendelkezik, ennek megfelelően a használat költségei is kimondottan magasak: 150-180 EUR alatt aligha lehet megúszni a napi körözésre jogosító jegyet.

brno
A pálya egyik legjobb előzési pontja: a célegyenest követő szakaszon gyakran változnak a pozíciók

Ha már arra járunk, érdemes egy komplett hétvégét eltölteni a cseh városkában, mivel nem csak a pálya, de maga Brünn is megér egy egésznapos kirándulást.

A következő részben dél felé tekintünk, hogy az Alpok-Adria bajnokságból jól ismert pályákat vegyük górcső alá.