Akármennyire is szeretnénk pozitív hangnemet megütni, a számok nem túl biztatóak, ami a budapesti közlekedést illeti, de legalább elmondható, hogy más európai nagyvárosokban sem jobb a helyzet. Az ADVESmoto osztotta meg nemrég, hogy friss kutatások szerint egyre többen és többet ülnek autóban a torlódások miatt,

ráadásul az így elvesztegetett órák száma évről évre nő – a mérések szerint minden esztendőben 5-6%-kal.

A kutatást végző Inrix arra jutott, hogy az egyre zsúfoltabb utak miatt olyan sok időbe telik a munkába járás, hogy egy átlagos ingázó évente 162 órát tölt kocsijában, miközben a havonta munkahelyen töltött órák száma is 160-170 óra.

Világszintű probléma a túlzott autóforgalom

Noha napjainkban már a prémium kategóriájú autók nagyszervizének költségéből simán kijön egy robogó ára, a többség még mindig a négykeréken ingázik. Sokat tehetnénk a torlódások ellen, hiszen a rendőrség adatai szerint ha 25-30%-ra nőne a motorok arány a nagyvárosokban, azzal gyakorlatilag megszűnnének a dugók, és jelentősen javulna a levegőminőség is. Elvégre a modern 125-ös gépek károsanyag-kibocsátása csupán 50-60 g/km, és nagyjából feleannyi idő alatt teszik meg az utat, mint az autók, így gyors és környezetbarát eszközei az ingázásnak.

Arról nem beszélve, hogy napjainkban már az A1 kategóriájú elektromos robogók, motorok ára is egyre inkább közelít a benzines riválisokéhoz. Ráadásul utóbbiakkal gyakorlatilag nulla lokális szennyezéssel közlekedhetünk, miközben a nagyobb hatásfokú villanymotor révén a remek gyorsulásról sem kell lemondanunk. Az Inrix kutatásából az is kiderült, hogy az itthon mért 162 óra kiugróan „jó” érték: a 38 ország közül Budapest csak 30. lett ezzel, míg az éllovasok (pl. Róma, Párizs stb.) ingázói 250-270 órát pazarolnak el évente.