Erik Buell nevét szinte minden motoros ismeri, a tervezőzseni Harley blokkok köré épített vasaival nevet szerzett magának a tengerentúlon, és néha itthon is össze lehet futni egy-egy modelljével, még ha a hirdetési oldalak nem is roskadoznak a V2-esektől...

buell
Dohogó Harley blokkok és gigászi féktárcsák ura: Erik Buell

Nos, a négy évvel ezelőtt tetszhalott állapotba került cégnél a háttérben komoly munka folyt, s nem is maradt eredmény nélkül, így a pályaversenyekre kifejlesztett 1190RS típus most hátsó ülést, plusz lábtartókat és a hírek szerint dupla LED-sorból álló fényszórót kap, hogy rendszámmal róhassa az utakat.

buell
Elég egy formás fenék - üléssel és kapaszkodóval -, hogy a rajongók egyből tűzbe jöjjenek...

Izgalmas vállalkozásnak hangzik, főként, hogy a 1190RX névre keresztelt újdonság állítólag változtatás nélkül örökli az RS műszaki alapjait, vagyis 175 lóerős Rotax blokk fogja repíteni a gyár adatlapja szerint mindössze 176 kilós gépet. Erik Buell a cég Facebook oldalán már megszellőztette, hogy egy hónapon belül a nagyközönség is élőben láthatja az RX-et, amivel ismét színesedhet az utcai sportgépek egyébként sem unalmas palettája.