A CFMoto 1000MT-X a kínai márka legújabb modellje, mely a KTM-ekből ismerős erőforrásra épül. A 946 köbcentis kéthengeres 113 lóerőt tud 8500-as percenkénti fordulatszámnál, és a 105 Nm-es forgatónyomaték is erős érték, különösen, hogy menetkészen is csak 222 kilóval mérlegel az újdonság:
1000MT-X: literes túraenduró a CFMotótól
Nem aprózták el a felfüggesztést sem, elöl masszív, 48 mm-es belsőcső-átmérőjű fordított villa dolgozik és a központi rugóstag szintén KYB gyártmány. Érdekesség, egyszersmind követendő út lehet a többi márkának, hogy a felfüggesztés rugóútja szabadon megválasztható, így elérhető a modell 190 mm-es rugóúttal és 830 millis ülésmagassággal, illetve 40-40 mm-rel magasabb kivitelben is.
Mindez a Brembo, radiálisan rögzített, négydugattyús fékekkel, az állítható kipörgésgátlóval és a Bosch kanyar-ABS-szel igazán vonzó csomag, különösen, hogy a gumiválasztáson sem érződik spórolás – elöl 90/90-21, míg hátul 150/70-18 méretű Pirelli Scorpion Rally STR-eken fut az új CFMoto.
A fenti segédleteken túl alapáras a 8 colos, színes TFT-kijelző, mely kibővíthető CFMoto T-Box egységgel is, ha mobiltelefonról szeretnél navigálni vagy az alkalmazásban egy helyen gyűjtenéd az eddig megtett kilométerek, túrák adatait.
A hírek szerint 11-12 ezer eurós vételárra lehet számítani Európában, és ez igazán versenyképes a literes túraendurók géposztályában, illetve az sem mellékes, hogy KTM-technikára épülő modellről van szó, ami kevesebbe kerül a hasonló teljesítményű osztrák kalandmotoroknál.