Csábítóan hangzik, hogy alig másfélmillió forintért egy sportmotornak kinéző sportmotorunk lehet, ráadásul újonnan, jótállással, de ezúttal is az idomok mögé kell lesnünk a teljes igazságért. A gépet készítő kínai CFMoto jól ismert a quadosok körében, hiszen már egy évtizeddel ezelőtt is olyan remek és megfizethető vasakkal tört borsot a vetélytársak orra alá, mint például a félliteres, 4x4-es Lexxon.

Bámulatos forma, fordított teleszkóp és színes TFT-kijelző? A látszat arra utal, hogy ez egy prémiumkategóriás motor, ám a műszaki adatok másról árulkodnak...

Ezúttal egy 250-es gyorsasági motorral leptek meg minket, igaz, a meglepetés szó pejoratív értelmű is lehetne, ugyanis a sokat ígérő forma igencsak idejétmúlt technikát takar. A korábbi típusok adatai alapján nagyjából 26 lovas teljesítményre és a 22 Nm-es forgatónyomatékra számíthatunk, ami már a robogók piacán se lenne versenyképes - a visszafogott SH300i robogó már évekkel ezelőtt is izmosabb volt ennél. Ráadásul egyelőre arról sincs hír, hogy ilyen teljesítményszinttel megfelel-e a 250SR a januárban életbe lépő Euro 5 normának.

Mindenesetre érdekes színfolt a piacon, de az átszámítva közel másfélmilliós vételár és a nem éppen acélos műszaki háttér aligha vonz majd tömegeket a márkához, főként, hogy 1,6 milláért már 31 lovas Honda CB300-at kap az ember, ami a márkanevet, a megjelenést és a puszta teljesítményt tekintve is messze jobb ajánlat.