Nemrég meséltünk róla, hogy miként hódította meg Ázsiát, majd az egész világot és végül lett európai piacvezető az 1989-ben alapított CFMoto. Most újabb mérföldkőhöz érkezett a vállalat, ugyanis idén megkezdődik a KTM-erőforrásra épülő túraenduró, a CFMoto 800MT Sport és 800MT Touring árusítása.

cfmoto-800-mt-bemutato-ar-muszaki-adatok
A szabad hasmagasság megközelíti a húsz centit és a több mint 15 centis rugóút is azt mutatja, hogy komolyan gondolták a terepezést a 800MT tervezői 

2022-ben Európába is megérkezik a CFMoto 800MT

Impozáns a modell felszereltsége és extralistája, hiszen olyan tételek sorakoznak rajta, mint a sebességtartó automatika, a gyorsváltó, a fűthető nyereg (!) és természetesen a többféle menetüzemmód sem maradhatott ki.

cfmoto-800-mt-bemutato-ar-muszaki-adatok
A Touring kivitel fűzöttküllős, aranyszínű kerekeken fut...

Tegyük hozzá, egyébként is jellemző a márkára, hogy ár/érték arányban kiemelkedő motorokkal örvendeztet meg minket, hiszen a nemrég tesztelt CFMoto 650MT-t is elhalmozták minden földi jóval, és ennek dacára is csak annyit kóstált, mint egy 300-as robogó.

cfmoto-800-mt-bemutato-ar-muszaki-adatok
...míg a Sport öntött, könnyűfém felniket kapott. A kerékátmérő azonos a két modellben, elöl 19-es, hátul 17-es

Kedvező ár ide vagy oda, a 800-asban a KTM-ekből ismerős, 799 köbcentis sorkettes dolgozik, mégpedig 91 lovas csúcsteljesítménnyel, míg legnagyobb forgatónyomatéka 75 Nm. A hazai forgalmazó részletes bemutatójából kiderült, hogy az ülés- és markolatfűtés mellett oda-vissza működő gyorsváltó és nyomatékhatárolós tengelykapcsoló is lesz az újdonságon. A CFMoto 800MT magyar ára egyelőre nem nyilvános, de néhány európai országban tízezer euró alatti összeget kérnek a Sport változatért, ami több mint jutányosnak tűnik a technikát és a kiemelkedően gazdag felszereltséget látva.