Miként az az elmúlt években kiderült, a CFMoto is követte a feltörekvő kínai cégek stratégiáját, amelynek lényege, hogy műszakilag fejlett, kiváló minőségű, önálló arculattal rendelkező termékeket kell csatába küldeni a már jól ismert, nagy múltú és tekintélyű márkák portékái ellen. A fő ütőkártya természetesen az ár, pontosabban a kiemelkedő ár/érték arány. A fentiek tükrében semmi csodálkoznivaló nincs azon, hogy a CFMoto előrukkolt egy valóban jövőbemutató, mégis megfizethető modellel, mint az NK-C22 tanulmány.

Egyenesen a jövőbe repít az új CFMoto

Bár a jelenlegi, 650-es változatban elérhető roadster-generáció sem nevezhető avítt jelenségnek, mellette szinte mellbevágó a hivatalosan csak koncepcióként megjelent újdonság. A legfeltűnőbb részlet szemből talán a fejidom az Y-elrendezésű, középen gyémántszerű fényszóróval ellátott világítótesttel, oldalról pedig a „bölénypúp” tűnik fel elsőre. Látványosak a csapott kipufogók és a kurta far, valamint a rotorszerű keréktárcsák is, igaz, e részletekbe sokan az MV Agusta Brutalét látják bele, s nem véletlenül. Kétségkívül van hasonlóság, ezzel együtt az NK-C22 nagyon messze van attól, hogy holmi utánérzésnek tekinthetnénk. Hiába, amikor már mindent is kitaláltak a motorformatervezők, nehéz újat mutatni, ráadásul a kétkerekűeknél sokkal szűkebb a dizájnerek mozgástere, mint az autóknál.

cfmoto-nk-22-prototipus
Ha hihetünk a pletykáknak, ilyen és ehhez hasonló formatervvel látnak napvilágot a jövő CFMotói. Nem alaptalan a találgatás, hogy a tervezők közül vajon melyiknek lehetett VFR-je...

A CFMotónak mindenesetre eltökélt célja, hogy saját, egységes arculatot alakítson ki, s ennek megteremtésében az egyik kulcsfontosságú mérföldkő éppen az NK-C22. Olyannyira ezt tartotta lényegnek a gyártó, hogy nem is beszélt a következő NK-generáció műszaki részleteiről. Csak találgatások vannak, amelyek szerint az egyik erőforrás a 450SR-ben is megtalálható, kéthengeres, 450 köbcentis, a másik pedig a 700CL-X-ből átkerülő 693 köbcentis, ugyancsak kéthengeres egység lesz, de az is lehet, hogy utóbbi helyett valamelyik KTM-motorra esik a választás. 

Forradalmi gép–gép kommunikáció és modelldömping a CFmotónál

Amit viszont elárultak a gyáriak: a NK-C22 szériaváltozata lesz az első olyan modelljük, amely kompatibilis a saját fejlesztésű C-LINK rendszerrel. Ennek lényege, hogy a motorkerékpárok hálózatot alkotva, valós időben, közvetlenül kommunikálnak majd egymással, információkat adva át például az esetleges veszélyforrásokról és a forgalmi helyzetről.

cfmoto-nk-22-prototipus
Az iparművészeti remekműnek is beillő kipufogókat az olasz SC-Moto szállította a tanulmányhoz

Elhangzott továbbá, hogy a következő egy évben a CFMoto nem kevesebb mint tíz új modellt mutat be, amelyek közül négy elektromos hajtású lesz. Hogy milyen esélyeik vannak az öreg kontinensen?

Nos, ne feledjük, hogy a CFMoto piacvezető Európában, ez a vállalat adja el a legtöbb ATV-t,

vagyis van bőven tapasztalata a vezetőknek, hogy miként lehet szinte a semmiből feltörve maga mögé utasítani a vetélytársakat.