A Christini élen jár a fejlesztésekben, és ellentétben a Yamaha korábbi próbálkozásaival nem csak a versenysportban, de az utcán és a katonai célú felhasználás terén is komoly sikereket értek el.

christini
Első ránézésre szinte semmiben nem különbözik egy - leírni is fura - hátsókerék-hajtású motortól...

Korábban egy könnyű és megfizethető negyedliteres modellel voltak jelen a piacon - melyet a Honda CRF-ből kölcsönvett erőforrás hajtott -, ám 2013-ra osztályt váltottak, és immár a 450-esek között szeretnének vevőket lopni a hagyományos felépítésű motoroktól. Teljesítményt nem adott meg közleményében a gyártó, de a mindössze 120 kilogrammos saját tömeg biztatóan hangzik.

A nem mindennapi meghajtás méltó körítést kapott a neves beszállítók révén, hiszen a 48 mm belsőcső-átmérőjű Marzocchi teleszkópvilla és az alu kipufogórendszer igazán jól mutat, s egyben indokolja a kissé magas vételárat is: a kizárólag sportcélokra használható Christini 450 AWD adók nélkül is közel nyolcezer USA dollárba kerül.