· 2018. szeptember 5.

UP-bajnokság - Trinec

Ismeretlen terepen

Egy vadonatúj pályán körözhettek a fiatalok az elmúlt hétvégén, beleértve a Chrobák-iskola tanítványait is.
Újabb versenyhétvégéjéhez érkezett a magyar, szlovák és cseh szervezésű, nyílt nemzetközi bajnokság. Az elmúlt hétvégén Csehországba, Trinecbe látogatott a mezőny, ahol a mindenki számára új Steel Ringgel ismerkedhettek meg. A pálya modern, rendkívül szép és mindemellett technikás kanyarkombinációkkal tarkított, szóval a versenyzésre tökéletesen alkalmas. Csak a vasárnapi zivatarok rondítottek bele az idilli összképbe, ezt leszámítva nem lehet panasz a hétvégére.
{{articleGallery[19319].caption}}
A Chrobák-istállóból elsőként Nagy Attila gurult pályára a Minimotard kategóriában PitBike motorjával. Attilának ez a kategória a „játszós” géposztály, de ennek ellenére sikerült a harmadik rajtkockát megszereznie a szombati időmérőkön. Vasárnapra azonban leesett az eső, és ez sok mindent felülírt. A Minimotard kategória mindkét futama vizes pályán zajlott, de az eső már nem esett közben. Attilának erre a motorra nem volt vizes gumija, így az első két helyen menővel esélytelen volt felvenni a versenyt, így ezúttal harmadik lett. A második futamon azonban az egyik elöl menő elesett, s bár vissza tudott állni, de akkor Attila már messze járt, és meg tudta tartani a második helyét. Ezzel összesítésben is kiérdemelte a második helyet, mivel a fontosabb, második futamon végzett jobb helyen.
{{articleGallery[19328].caption}}
Következő kategória a MiniGP Stock és a MiniGP Open volt, ők összevonva indultak a hétvége folyamán. MiniGP Stock kategóriában Vincze Martin bő egy másodperccel nyerte az időmérőt, míg MiniGP Openben Nagy Attila a harmadik, Czepó Donát a negyedik, míg Várkonyi Tamás a hetedik helyről várhatta a vasárnapi startokat.
{{articleGallery[19321].caption}}
Talán az itt induló pilótáknak volt a legnehezebb dolga vasárnap a versenyeken, hiszen az első futamon félig felszáradt pályán kellett rajtolniuk, ahol a gumiválasztás nagy kérdés volt. Tőlünk mindenki a vizes gumi mellett döntött. Attila Dunlop „vizes” gumikkal ment, ami nagyon jól működött a félig száraz pályán is, s Attila nyugodt motorozása is kifizetődött - húsz másodperces előnnyel megnyerte a futamot. Donát, Martin és Tomi PMT vizes gumikkal mentek, ezeknek jóval puhább a szerkezete, így a félig száraz aszfalton kenődött nekik, a végére nagyon el is kopott és nem is tudtak megfelelő tempót menni, így a végére Tomi az ötödik, Donát pedig a hetedik helyen végzett. Tomi most tanulgatja új motorját, mert MiniGP-O-ról ült át Openre, s ez volt az első futama és láthatóan élvezte. Martin az egyre fogyó gumik dacára a MiniGP Stock kategória harmadik helyét szerezte meg.
{{articleGallery[19334].caption}}
A második versenyen éppen az ellenkezője történt, hiszen száraz pálya várta a versenyzőket, de nagyon enyhén szemerkélt, hangosan dörgött az ég, és az előrejelzés néhány percen belüli esőt jelzett, amiből a végén az lett, hogy az összecsapás felénél elkezdett esni az eső, majd kicsit csendesedett és a végére ismét csak úgy szakadt. Attila az eddig használt gumijával ismételten megnyerte a futamot, Donát a száraz abroncs mellett döntött, így a futam elején jó tempót tudott menni, azonban az esőben lassítania kellett, így végül a negyedik helyen tudta behozni motorját. Dicséretet érdemel, hiszen száraz gumikkal nagyon szépen vette az eső okozta nehézségeket és hibázás nélkül talpon maradt, illetve tudta őrizni pozícióját is. Tomi a puha vizes gumival vágott neki, amivel az elején nem tudott tempót menni, de a végére éppen Donát mögé zárkózott fel, csak nem volt már elég ideje, meg lehetősége, hogy megelőzze csapattársát, végül Tomi az ötödik helyen végzett.
{{articleGallery[19336].caption}}
Martin a Stock kategóriában szintén lágy vizes gumin vágott neki a futamnak, ami az előző versenyen már eléggé tönkre ment. A futamon így második helyen végzett, de a pontversenyben hozzá legközelebb álló pilóta mögötte ért célba, így Martin tovább növelte az előnyét a bajnokságban.
{{articleGallery[19331].caption}}
A következő kategória szintén egy összevont mezőny volt, a Pitbike Junior és a PW50 versenyzői léptek pályára. PW50-ben Kolarovszki Mór, Pitbike-ban pedig Kolarovszki Adél vágott neki. Mór nagyon szoros időeredménnyel ugyan, de megnyerte az időmérőket, így ő várhatta a PW mezőny elejéről a startot, ami a rajtrácson a harmadik helyet jelentette az összevonás miatt. Adél a hatodik pozícióból, éppen testvére mögé sorakozhatott fel.
{{articleGallery[19325].caption}}
Az első futamon szinte teljesen száraz pálya várta a versenyzőket, amire mindenki száraz gumikkal ment fel. Mór beragadt a rajtnál így két versenytársa is megelőzte, és csak harmadik helyen fordult az első kanyarban. Szorosan a nyomukban volt, kereste az előzési lehetőséget, mikor előtte mindketten elestek. Mór is hozzájuk ért, kiszaladt a fűre, de ügyesen kezelve a helyzetet talpon maradt és vissza tudott jönni, folytatta, sőt nagy előnnyel meg is nyerte a futamot.
{{articleGallery[19322].caption}}
Adél a verseny elején kicsit beragadt, de a végén szépet hajrázva az utolsó körben sikerült megelőznie a második helyen haladót. Az előzés után szépen távolodott is tőle a maradék fél körben és végül a második helyen intette le a kockás zászló. A PW50 és Pitbike Junior második versenyére vizes gumikkal és nedves pályára készültek a versenyzők, ugyanis éppen előtte, a MiniGP kategória alatt kezdett el esni. Azonban a rajtelőkészítőben állva törölték a versenyt, mert nagy vihar közeledett, ami lehetetlenné tette a versenyzést.
{{articleGallery[19316].caption}}
Az utolsó kategória a MiniGP-O névre keresztelt, az Ohvale motoroknak kiírt összecsapás volt, amiben az ugyanilyan erőforrással felszerelt IMR motorok is indulhatnak. Ebben tőlünk Bagdány Máté volt érdekelt, aki az utolsó hazai versenyen megmutatta, hogy felnőtt a feladathoz. Itt ezt tovább bizonyította a szombati időmérőkkel, hiszen sikerült megszereznie a pole pozíciót.
Vasárnap az Ohvale mezőnyét már száraz pálya várta az első futamon, így egyértelmű volt a gumiválasztás. Máté szép rajtjába belerondított, hogy egy-két centit bemozdult a motorja, ezért tízmásodperces büntetést kapott. A futamot végig vezette, végül megnyerte, de a büntetéssel a harmadik helyre sorolódott. Az Ohvale második futama a PW50 futam után következett volna, de a nagy vihar miatt ezt is törölték, így Máté egy futam alapján harmadik helyre állhatott fel az eredményhirdetésen.
- Az új pálya tartogatott meglepetéseket, de szerencsére minden megoldódott. A srácok jól vették a nehézségeket, gyorsan megtanulták a helyes íveket, felvették a ritmust és remek tempót tudtak motorozni. Büszke vagyok minden gyerekre, mert volt, aki értékes pontokat gyűjtött, volt, aki átvette a vezetést a bajnokságban és volt, aki növelte az előnyét, szóval összességében jó hétvégét zártunk. Egy verseny van hátra, ami a hazai Kakucs-ringen lesz egy hónap múlva, addig edzünk tovább, már amennyire az őszi iskolakezdés ezt engedi - mesélte Chrobák János csapatfőnök a verseny után.