· 2017. szeptember 7. 1

Beszámoló: ROSBK - Bukarest

Chrobák a bajnokság élén

Szeptember első hétvégéjén rendezték a Romanian Superbike Bajnokság ötödik fordulóját a vadonatúj Motorpark Romania pályán, ahol kollégánk, Chrobák János is rajthoz állt. Most ő mesél a versenyről.
A Carcover Racing Team négy versenyzővel, három kategóriában mérettette meg magát a több országban zajló sorozatban. A Paksi AMSE pilótája, Chrobák János és az olasz származású Silvio Muzzalupo az SSP600-ban, Cristian Ghitea a „Rookie 600”-ban, míg Vígh György az SBK kategóriában küzdött a pontokért.
A verseny Chrobák szemszögéből, több látványos oda-vissza előzéssel

Újra az élen!

Chrobák Jani a tabella második helyén állt, 9 pont lemaradással, így érkezett a versenyre. Lemaradásának oka, hogy a legutóbbi versenyen (Slovakia Ring) nem tudott részt venni. Távolmaradásának nyomós oka volt, hiszen saját gyerekmotoros csapatával szerepelt nagyon eredményesen egy másik pályán ugyanazon a hétvégén. Viszont így a saját pontversenyében szoros helyzet alakult ki, s dolgát tovább nehezítette, hogy a Bukarest mellett található pálya Jani számára teljesen ismeretlen volt, de szokásához híven gyorsan rátalált a jó tempóra. Az edzéseken, időmérőkön körről körre gyorsult, míg végül a második helyről vághatott neki a 12 körös versenynek.
{{articleGallery[15404].caption}}
A rajtot sikerült jól elkapnia, de több erősebb motor is volt a mezőnyben, akik a célegyenes végéig Jani elé is tudtak kerülni, így az ötödik helyen fordult az első kanyarban. A pontversenyben előtte álló Pap Béla is megelőzte, ám őt a harmadik kanyar féktávján rögtön sikerült megelőznie. Gyorsan igyekezett felzárkózni a két hazai mögé a harmadik helyre, ami három kanyarral később sikerült is. Az időmérőn első helyet megszerző Pascota az első kör végén az egyenesben kikerülte Petrovicit és szépen lassan távolodott is.
{{articleGallery[15405].caption}}
Jani is igyekezett Petrovicin átmenni, de ez nem volt olyan egyszerű: a hazai srác célegyenes végi féktávja nagyon bátor volt, így Jani hiába előzte meg a kör végi kombinációkban, vetélytársa a célegyenes végén többször visszavette a második helyet. Végül Jani túljárt az eszén: két kanyarral korábbra időzítette az előzést, hogy elegendő előnyt tudjon kimotorozni a célegyenesig, és onnantól saját tempóban motorozhatott. Sajnos a másik hazai, Pascota már nagy előnyre tett szert, így Jani a második helyen ért célba.
{{articleGallery[15407].caption}}
- Folyamatosan tanultam az edzéseken a pályát, és sikerült is lépésről-lépésre gyorsulnom. A vonalvezetése igencsak tetszett, azonban az aszfalt minősége nem volt 100%-os. A versenyen nagy csatára számítottam, azonban nem pont a második helyért szerettem volna meccselni. Sajnos beragadtam az egyik hazai versenyző mögé több körre, így az élen menő riválisunk meglógott, és már nem tudtam utána menni. Azonban a pontversenyben előttem álló pilóta az első körben elesett, igaz vissza tudott állni, de ennek fényében nekem a biztos pontszerzés volt az elsődleges cél. Így most hat ponttal vezetem a bajnokságot és egy futam van még hátra, ráadásul az általam kedvelt rijekai pályán - mesélte Chrobák a versenyt követően.
{{articleGallery[15408].caption}}
Az SSP600-as futamban Silvio Muzzalupo is érdekelt volt a csapatból. Az időmérők alapján a 11. helyről várhatta a vasárnapi startot, majd a futamon jó rajttal, majd több előzéssel a hetedik helyig sikerült felverekednie magát. Csatában volt már a hatodik helyért, de sajnos a 12 kör alatt azt az előzést már nem sikerült neki megcsinálnia. A Rookie 600 kategóriában Cristian Ghitea vágott neki a tízkörös versenytávnak. Cristian az időmérők alapján a 4. helyről várhatta a piros lámpák kialvását. A rajtja nem sikerült a legfényesebben, azonban az első kanyar féktávján már az élmezőnyben fordult el. Amikor is jött a krach, ugyanis egy, a hátsó sorból rajtoló török versenyző kamikaze módon, szinte fék nélkül lebombázta, aki előtte ment. Cristian is a két szerencsétlenül járt motoros egyike volt, így egy hatalmas bukás lett a vége.
{{articleGallery[15409].caption}}
Szerencsére komolyabb sérülések nélkül megúszták a vétlen versenyzők, nem úgy, mint a balesetet okozó török motoros. Csapattársam motorja azonban üzemképtelenné vált, így Cristian a piros zászlóval megszakított futam új rajtjához már sajnos nem tudott felállni. Öröm az ürömben, hogy a versenyt később újból megszakították piros zászlóval, majd végül értékelhetetlennek nyilvánították, így Cristian nem vesztett pontot a többiekkel szemben, és ezzel az utolsó, rijekai futamra gyakorlatilag már behozhatatlan pontelőnnyel érkezik.
{{articleGallery[15410].caption}}
A csapat SBK kategóriájában induló versenyzőjének, Vígh Gyurinak is ismeretlen volt ez a pálya. Ő is lépésről-lépésre, folyamatosan tanulta az íveket, és gyorsult a pályán. Gyuri az időmérések alapján a versenyt a hatodik helyről kezdhette meg. Köztudottan rajtoló, hiszen régebben sokat indult gyorsulási versenyeken, ezt most is kamatoztathatta, és a negyedik helyen fordult.
Folyamatosan támadta a dobogós helyen motorozó riválisát, a verseny felénél meg is előzte és a harmadik helyre jött fel, amit meg is tartott a végéig. Ráadásul az eredményhirdetésen kategóriája második helyéért járó díjat vehette át, ugyanis a második helyen motorozó, a ROSBK értékelésén kívül indult ezen a futamon.
Ez volt hát az új, bukaresti pályán zajló verseny története, s a folytatásra sem kell (túl) sokat várnunk - október 22-én zárul a ROSBK bajnokság az utolsó fordulóval.