A pálya 650 km-re van Bp-től, így késő este, fél 12 fele érkeztünk meg. Száraz idő volt szerencsére, így egy gyors kipakolás után feküdtünk is le aludni. Pénteki napon be volt tervezve, hogy a 3 edzés lehetőségből minél többet ki is használok, mert egy teljesen ismeretlen pálya ez nekem. De az időjárás egy kicsit közbe szólt, mivel egész nap egyszer esett, aztán elállt, majd megint esett, ami pont arra volt jó, hogy a pálya mindig vizes volt. A délutáni harmadik edzésre azért csak felmentem, mondván mégiscsak megnézem jobbra vagy balra kell először kanyarodni a célegyenes végén :)

Esőben azért jóval nehezebb egy új pályát tanulni, ezért eléggé óvatos is voltam, így a mezőny eleje itt még 10-15 másodpercre volt tőlem. Este körbesétáltuk a pályát, mert persze ahogy szokott, este 6-7 órától, amikor befejeződött az utolsó menet is, kisütött a nap és csodálatos időnk lett... (A pályabejáráson legalább nem áztunk el…nézzük a jó oldalát mindennek!) Este beszélgetés, evés, pihengetés volt a hétvégére ellátogatott magyarokkal, Gyutai Adriánékkal illetve Nagy Győzőékkel. Következett a szombati nap, amikor két időmérő várt ránk. Ahogy lenni kell, reggel 6-7 óra felé azért elkezdett esni az eső, elég rendesen. Az időmérőnk előtt kb. egy órával el is állt, majd ki is sütött a nap. Mindez azt eredményezte, hogy az időmérőnk félig vizes, félig száraz pályán ment. Vizes gumival ment ki mindenki, de ilyenkor nagyon nehéz menni, főleg gyorsan, mert egy kicsi hiba és nagyon nagyot lehet esni. Ahogy száradt a pálya egyre jobban gyorsult a mezőny, de a vizes gumik fogytak. A menet végén végül az ötödik időt sikerült motorozni, ami nem is keserített el egy cseppet sem. Főleg, hogy az elejében egy két motoros rutinosabb is volt és az időmérő utolsó köreiben kijött egy kerék cserére és elöl vizes, hátul száraz gumival ment vissza, így persze már gyorsabban is lehetett menni. Következett délután a második időmérő. Száraz pályán vághattunk neki és szerencsére így is fejeztük be, ami nekem azért volt fontos, mert itt tudtam először közel ideális feltételek mellett tanulni a pályát.

Közben igen erős szél fújt, ami nem nevezhető éppen ideálisnak. Ide egy használt első gumival és egy használt kemény keverékű hátsóval mentem ki, aminek a célja az volt hogy szokjam a pályát, majd az utolsó pár körre beteszünk egy új hátsót és azzal megyek egy jó időt. Ennek a vége az lett, hogy egész jól ráéreztem a pálya ritmusára, tetszik is, és mikor kijöttem, hogy guminyomást nézzünk, nem voltam annyira messze az elejétől. Úgy döntöttem, hogy vissza megyek ezzel a gumival, jó guminyomással és megyek még két kört. Ekkor az eleje 1:41 környékén motorozott, én meg 1:42 végét. Mikor vissza mentem a két körre, 1:42 alá sikerült mennem, az edzésből hátralévő idő viszont egyre kevesebb volt. Úgy döntöttem, van még ebbe a gumiba és nem kockáztatom meg, hogy a kerékcsere után már nincs időm mért kört futni, így maradtam kint végig és tanultam tovább a pályát. Végül sikerült egy 1:41,083-as idővel a második helyre kvalifikálnom magam. Az utolsó köreim végig 1:41-ek voltak, úgyhogy ráéreztem a lendületre. A pole pozíció csak két tizedel volt előttem, szóval versenyen egy új gumival nem elérhetetlen! Sűrű a mezőny, mert az első hat versenyző 1,1 másodpercen belül van és ráadásul mind cseh, tehát ők ismerik a pályát, de nekem még ott volt az aduász, az új gumi! Vasárnap reggel száraz idő, és enyhe napsütés várt minket. A warm-up-ra ugyanazzal a gumikkal mentem ki, motoroztam egy jót, 1:42-es időkkel. Előzések is voltak, szóval jó kedvel, jó erőben vártam a versenyt. A versenynap a 125-ösök futamával kezdődött és utána jött az SST 600 valamint az én versenyem. A 125-ös rajt előtt öt perccel leszakadt az ég…szó szerint ömlött az eső, szóval csúszott 15 percet a program, mert vizes gumikat kellett feltenni a 125-ös mezőnynek. Elrajtoltak és a második körük környékén elállt az eső és kisütött a nap. Ők vizes pályán futották végig a versenyt, de napsütésben, jó hír, hogy Gyutai Adrián nyerte is a futamot! Következett a mi versenyünk, amikorra is a pálya kétharmada felszáradt és vízfoltos volt az aszfalt. Jött a variálás, hogy milyen gumival induljunk neki a 12 körnek. A felvezető körre vizes kerekekkel ment ki a mezőny, de a rajtrácson még nagy tanakodás volt. Sokan száraz gumira cseréltek, majd vissza vizesre. Én maradtam az elől hátul vizes gumi variációnál, mivel a pálya másik vége felett eléggé csúnya felhők gyülekeztek. A rajtrács első sora ezt a gumi kombinációt választotta, hátrébb viszont voltak variálások… Volt aki elöl hátul száraz, volt aki elöl vizes, hátul száraz gumival vágott neki. Elrajtoltunk, ami nekem nem is sikerült rosszul. A harmadik helyen fordultam az első nagyon éles sikánban, majd a sikán kigyorsításánál már előztem a másodikat, mikor is ő el is esett mellettem. Eredtem is az élen haladó hazai Vostárek után. A 4.-5. kanyar féktávján már be is estem neki és átvettem a vezetést. Fél körön keresztül tartott ez az állapot, mikor is visszaelőzött:

Szorosan a nyomában voltam és a következő körben ugyanott ahol az elsőben, megint féktávon elmentem neki. Most sikerült jobban tartani a pozíciót, de a kör utolsó kombinációjában ismét bebújt. Utána ebben a sorrendben mentünk kb. egy kört, mikor is megelőzött még egy versenyző, aki a száraz gumit választotta. A pálya nagyobb része felszáradt, így ott ő gyorsabb is volt, a vizes részen viszont ismét utolértem, de megelőzni sajnos nem tudtam. A következő körben az egyenesben egyszerre 3-an előztek meg, ők is száraz gumival mentek. Ebből egy rögtön el is esett ahogy vizes foltra tévedt, de helyette egy másik szárazgumis megint megelőzött a száraz részen. Itt átvették a vezetést is a száraz gumisok, és Vostárekkel a 4-5. hely környékére estünk vissza. A célom az volt, hogy minél jobban tartani a helyezést, ha lehet Vostáreket tartani, vagy megelőzni, mert a pontversenyben ő szorongat, (akik elöl mentek, az összesítésben hátrébb voltak) és talpon maradni, mert nullázni nem szabad! Szépen lassan növelték az előnyüket az elején menők, mikor is a vége előtt négy körrel a fekete felhőből esni kezdett. Először a pálya egyik felén csöpögött, majd a következő körben elég rendesen rákezdett, eláztatta a pályát, és itt visszajött a vizes gumink előnye és fél körön belül vissza is állt a sorrend, mert a száraz gumisok nagyon lelassultak. Visszavettük az első második helyet, és mögöttem egy nagyon nagy üresség… Mindenki lemaradt! Innentől 100%-osan egy célom volt, talpon beérni, főleg hogy a pontversenyben eddig vezető Prasek, nagyon hátul motorozott.

most
Második helyével Chrobák az összesítettben is átvette a vezetést

Még egy kört mentünk ilyen körülmények között, közben egyre jobban kezdett esni, és a vége előtt három körrel le is intették piros zászlóval a futamot. Így a legutolsó befejezett kör állása lett a végeredmény, ahol is már visszaállt a sorrend és én másodiknak haladtam át a rajtvonalon. Nagyon örültem a jó helyezésnek, mert gyors fejszámolás után tudtam, hogy átvettem a vezetést a tabellán! Annyiból viszont kicsit bosszús voltam, hogy nagyon tetszett ez a pálya és nagyon szívesen csatáztam volna egyet száraz körülmények között is, ahol éreztem magamba annyit, hogy az új gumival nyerhetek is. De ez a lehetőség megmaradt a következő versenyre, ami egy hét múlva lesz a lengyelországi Poznan pályáján. Ez a helyszín szintén egy ismeretlen helyszín számomra, de úgy gondolom hamar meg fogok barátkozni a pálya vonalvezetésével is, és már az első helyért szeretnék csatázni. Köszönöm szépen a nagy segítséget most is mindenkinek aki segített!

Chrobák János, #119