Péntek reggel indultunk Schlüsselfeld városába, ahol egy ADAC-központban rendezték a soron következő Minibike-fordulót. A vezetéstechnikai központban egy rövid, de annál nagyobb szintkülönbséggel tarkított, érdekes pálya várta a bajnokság résztvevőit, közöttük Chrobák Motorsport Egyesület két versenyzőjét is, Kolarovszki Mórt és Vincze Martint.

chrobak-motoros-iskola-2019-adac-ob-22729
Kolarovszki Mór

Szombat reggel lehetett először pályára gurulni, így összesen két szabadedzés, két időmérő és két verseny várt a versenyzőkre. Szerencsétlenségünkre a németországi hőségriadó után pont szombat reggel érkezett meg a kiadós eső. Ez reggel gyorsan eláztatta a pályát, és a srácok vizes aszfalton kezdhették meg a szabadedzéseket. Szerencsére ezen a pályán gokartok nem mennek, így meglepően használható volt a vizes aszfalt még a száraz gumikkal is, ami már csak azért i fontos, mert ebben a bajnokságban nem lehet esőgumit használni.

chrobak-motoros-iskola-2019-adac-ob-22731
Kolarovszki Mór a díjkiosztón

Mór életében először járt a pályán, ennek ellenére nem illetődött meg a körülményektől. Szépen lassan faragott a köridejéből, még szerencsétlen esése is csak rövid időre zökkentette ki a lendületéből. Az időmérő végére, ami már száraz aszfalton zajlott, sikerült Mórnak megszereznie a a nyolcadik helyezést, ahonnan várhatta a futamok rajtjait. Az első pár körben még érződött rajta az esés, mire azonban kimotorozta magából, és tempót váltott, az élmezőny meglógott egy kicsit. De így is sikerült neki egy helyet javítania és a hetedikként ért célba. A második futamon azonban közelebb tudott maradni az előtte menő bolyhoz. Végig csatázott, előzgették egymást, majd végül ismét a hetedik helyen haladt át a célvonalon.

chrobak-motoros-iskola-2019-adac-ob-22732
Nagy Attila a rajt előtt

Martinnak már sikerült néhány menetet motoroznia ezen a pályán, így nem volt teljesen ismeretlen számára. Vizes aszfalton nem vállalt felesleges kockázatot, de így is mindkét időmérőn megfutotta a leggyorsabb kört, így az élről vághatott neki a 20-20 körös versenyeknek. A mezőny keménységét mutatja, hogy az első 10 helyezett egy másodpercen belüli időkkel kvalifikált. Martin mindkét versenyen tökéletesen kapta el a rajtot és az élen fordult az első kanyarban. Mindkét versenyen egy háromfős boly lógott meg a többiektől, akik közül mindenki volt mindegyik pozícióban a dobogós helyek közül. Első futamon a hazai srác besokallt kicsit sok volt az egyik kanyarban és elesett, így az élboly két főre apadt, amiből Martin jött ki győztesen. Második versenyen hasonló volt a helyzet, de akkor meg a cseh srácnak lett egy kicsit sok az egyik kigyorsítás és a harmadik helyről esett ki a csatából. Itt viszont sajnos a hazai fiúnak jött ki jobban a lépés a lekörözötteknél és Martin a második helyen ért célba.

chrobak-motoros-iskola-2019-adac-ob-22734
Nagy Attila és vetélytársai a dobogón

Akárhogy is, Martin sikereivel a pontversenyben tovább növelte előnyét és így várhatja a két hét múlva következő fordulót. Mór pedig hétről hétre közelebb kerül az élmezőnyhöz, amivel lassan elérhető távolságban lesznek a dobogós helyezések is.

chrobak-motoros-iskola-2019-adac-ob-22735
Élménymotorozás a Pannonia Ringen

Szombat este hazafelé jövet az utat a Pannónia Ring felé vettük, hiszen ott meg a Magyar Országos Bajnokság negyedik fordulóját rendezték. Vasárnap az SSP300-as géposztályban Nagy Attila volt a soros, hogy a rajtrácsra állhasson és versenyezzen a csapat színeiben. Az eső megérkezett hazánkba is, így szintén egy vizes szabadedzéssel kezdhették meg a motorosok a napot. Itt ugyan lehet esőgumit használni, ami egy fokkal nagyobb biztonságot jelent, de a vizes pálya mindig tartogathat meglepetéseket. Attila két héttel ezelőtt egy gyors kanyarban elcsúszott, ahol nagyon beütötte a lábát. Nem tört el a végtagja, de egy hét fekvőgipszet kapott, ami nemrég került le a lábáról. Az első szabadedzést a vizes pályán óvatosan kezdte meg, s a második szabadedzés szintén vizes pályán ment, ahol Attila kezdett gyorsulni. Egyik kanyar kijáraton azonban megtréfálta a vizes aszfalt és elcsúszott. Attinak semmi baja nem történt, ám a motor kis javítgatásra szorult. A harmadik menetre, ami már a mért edzés volt, kezdett felszáradni az aszfalt. Mire átgumiztuk a motort száraz aszfaltra, az eső ismét eláztatta a pályát, úgyhogy mehetett minden vissza. A negyedik menetre, azaz a második időmérőre felszáradt a pálya és száraz feltételek között mehetett az időmérő. Attilának a negyedik időt sikerült motoroznia, ám a két héttel ezelőtti idejét még nem sikerült megfutnia. A versenyen végül kitartottak az égiek és száraz pályán motorozhattak a srácok, ahol végül Attila a negyedik helyen fejezte be a futamot.

chrobak-motoros-iskola-2019-adac-ob-22738
Vincze Martin a boly élén

A körideje még mindig nem érte el a két héttel ezelőtti legjobb idejét, de ez lehet a motor számlájára is írható, mert Attila panaszkodott, hogy nem ment úgy a versenyen ahogy kellene. A következő forduló augusztus 19-én lesz a Slovakiaringen, ahol bízunk benne, hogy egy gondolattal kiszámíthatóbb időjárás jellemezi majd a napot.

chrobak-motoros-iskola-2019-adac-ob-22739
Martin dominált a versenyen

A hétvége tartogatott még egy kis meglepetést néhány gyereknek, s ezért először is hatalmas köszönetet szeretne mondani a csapat Németh Andrisnak, a “Phoenix” rendezvények és egyben a Magyar Országos Bajnokság szervezőjének, hogy versenyzőpalántáink kipróbálhatták a Pannonia Ring aszfaltját, ami nagyon nagy élmény volt nekik. Chrobák Jani edzőjük felvezetésével betekintést nyerhettek, milyen is egy ilyen hosszú és széles, „nagy” pályán menni. Sajnos nem mindenki tudott eljönni erre a motorozásra, de akik ott voltak, nagyon élvezték azt a néhány kört és utána szurkolhattak Nagy Attilának is.