· Képek: Vadas Mária · 2020. szeptember 14. 10

CL4 Offroad Endurocross bajnokság - Kiskunfélegyháza

Csak így tovább!

Szeptember első hétvégéjén újra nyeregbe pattantak a motorosok, mégpedig Kiskunfélegyházán, ahol idén dupláztak a pilóták. Ezúttal sem volt hiány izgalmakban.
Múlt hétvégén folytatódott a CL4 Offroad Motorosiskola Endurocross bajnokság és megrendezésre került a széria harmadik fordulója. Sokak számára ismerős volt a helyszín, mert június elején már járt itt a mezőny java része, amikor meghívásos endurocross versenyt tartott a KMSE egyesület a kiskunfélegyházi motocross pályán és a hozzá kialakított enduró nyomvonalon, amit az országos bajnoki futamra kiegészítettek a hátsó és a főúttal párhuzamosan futó erdei részekkel - számolt be az eseményről Brenner Ádám.

Endurocross verseny Kiskunfélegyházán

A délelőtti órákban kellemes idő fogadta a pilótákat és nézőket egyaránt, a legfiatalabb versenyzőkre pazarul előkészített pálya várt némi extrém akadállyal megnehezítve az útjukat. Csodálatos volt látni az 50, 65 és 85 köbcentis kategóriában indulókat, hogy milyen nagy létszámban voltak jelen, ezen túlmenően pedig lelkesedésüket, csatájukat, amit vívtak a pályán egymással és az akadályokkal.
{{articleGallery[26792].caption}}
Körről-körre ment az adok-kapok, hajtották egymást, végül az első futamban a 65-ös kategóriával vegyítve az ifi ötvenesek léptek pályára, a kategória első helyezettje ifj. Bohuslav Radek #144 lett, majd a második futamban ifj. Vágó Norbert #150 került ki győztesként, így a nap végére is az ifjabbik Norbert állhatott fel a dobogó legfelső fokára, kis Radek #144 és ifj. Turányi Norbert #138 előtt.
{{articleGallery[26794].caption}}
Az első futamban még csak tapogatózva, de a másodikban már komoly előnnyel zárt Horváth Zsombor #199 és szerezte meg az első helyet a 65 köbcentisek között, akit Szántó Alex #148 igyekezett utolérni, ami az első futamban csak egy hajszálon múlt, hogy nem jött össze. Mögöttük jócskán lemaradva, de kitartóan Földi Bence #188 igyekezett és csípte el a harmadik helyet.
{{articleGallery[26795].caption}}
Azt kell mondjam, az utánpótlás 85 köbcentis kategóriájában rekordszámmal álltak a rajtrácsra, mégpedig 16 fővel, ahol Kovács Dóra #175 képviselte a hölgyeket a Lady kategóriában. Az első futamot megnyerő Kádár Dominik #116 végzett az összetett első helyén is Hateier Botond #120 előtt, aki a rajtban bent ragadva igyekezett felzárkózni.
{{articleGallery[26797].caption}}
Viszont a második futamban revansot vett Botond, sikerült megnyernie a futamot, de összetettben a legnagyobb kupát mégis Dominiknak #116 sikerült hazavinnie. Utánuk kiegyensúlyozott teljesítménnyel az Ocsovay család legfiatalabb versenyzője, Ocsovay Richárd #113 végzett.
{{articleGallery[26798].caption}}
Természetesen a futamok között mindenkinek jutott kis idő a szusszanásra, míg a másik osztály versenyzői rótták a köröket, a nézők pedig a büfésor előtt, a fák árnyékában tudtak hűsölni kicsit. Szükség volt rá, mivel kánikula tombolt a hétvégén, ennek köszönhetően a pálya állapota is romlott és az erdei részen rendkívül poros volt, mély nyomokkal teletűzdelve, itt-ott már veszélyessé vált a pálya, ha valaki teligázon próbált átvágni a poros részen.
{{articleGallery[26800].caption}}
Már a harmadosztálynak se volt egyszerű a futam, rendesen felkavarták a versenyzők egymásnak a port, amellyel szinte nullára csökkent a látótávolság, s aki mer, az nyer alapon lehetett helyenként jobb pozíciót elérni.
{{articleGallery[26802].caption}}
Ez most sem történt máshogy: eljött az idő és fordult a kocka, a legkitartóbb szuperveteránok megfontoltan, míg az ifjú titánok sokat kockáztatva vágtak át a legdurvább részeken. A tavalyi évet még a 85 köbcentis kategóriában eltöltő, idén pedig már nagyobb gépre átülve remeklő Lakatos Máté #129 és Zábrádi Tamás #656 egymás nyomában, alig pár másodperces különbséggel haladt, s az abszolút 2. és 3. helyet szerezte meg Hock Tamás #898 mögött, akinek sikerült „eszeveszett” gyors tempójával felzárkózni és bejönni az első helyre.
{{articleGallery[26805].caption}}
A királykategóriának nevezett első második osztály futamai hoztak igazán komoly izgalmakat, főleg az első futamban, viszont sok pilótán látszódott már, hogy a pálya és az időjárási körülmények nehézzé tették a versenyzésüket és messze nem ment olyan tempót, mint amire egyébként képes lenne.
{{articleGallery[26806].caption}}
Ez persze nem volt igaz Szőke Márkra #95, aki ínhüvelygyulladása ellenére nem talált legyőzőre és behúzta az első helyeket a Shercóval. Másodikként zárt az endurocross fenegyereke, Hertlik Donoven #94, az elmúlt évek 1. osztály E1-es kategória bajnoka.
{{articleGallery[26807].caption}}
Az első futamban az élmenőket követve szorosabb csata zajlott egy percen belüli távolságban (!) az első hat helyen, mikor még jó formában voltak a versenyzők és persze nem jött közbe technikai probléma.
Itt harmadiknak hozta be Bezdány Béla #55 a Shercóját, a már rengeteg és különböző versenyt megjárt, és veteránban induló Nagy Péter #201 előtt. Utánuk ért célba 5. és 6. helyen a két örök rivális, de baráti viszonyt ápoló Brenner Ádám #29 és Kubik Richárd #54.
{{articleGallery[26809].caption}}
A második futamra az abszolút sorrendek átrendeződtek, kivéve Márk #95 és Donoven #94 között, Nagy Petinek #201 sikerült felkapaszkodnia a harmadik helyre Bezdány Béla #55 elé, míg az 5. és 6. helyre Lami Tamás #36 és a szintén veterán kategóriát képviselő Molnár Krisztián #203 futott be.
{{articleGallery[26816].caption}}
Ezúttal sincs idő a pihenésre, hiszen egy héttel Kiskunfélegyháza után újra összemérhetik tudásukat a versenyzők és hajthatnak a bajnoki pontokért a Nagytarcsán megrendezésre kerülő, negyedik Endurocross bajnoki futamon.