A KTM a 390 Adventure-rel főleg az A2-es jogosítvánnyal rendelkező, fiatal vagy újrakezdő motorosokat célozza meg. Az újdonságban egy 373 köbcentis, egyhengeres motor dolgozik, melyet a „végletekig” kihegyeztek: azért éppen 44 lóerős, hogy még pont beleférjen az A2 kategória tömeg/teljesítmény korlátaiba. Nem mellesleg 37 Nm-es forgatónyomaték társul a teljesítményhez 7000-es fordulatszámnál, s ezzel hat másodperc alatt ugrik nulláról százra a csurig tankolva 172 kilós motor.

conti-tkc70-gumit-kapott-a-kmt-390-adventure-25454

Bár a motoron elöl „csak” 19, míg hátul 17 colos kerék van, terepezésre így is kiválóan alkalmas a mérnökök elmondása szerint. Ebben nagy szerepe van, hogy a felniket 43 mm-es csúszószár-átmérőjű, 170 millis úton mozgó WP APEX villa fogja közre, a központi rugóstag szintén a WP-től származik, míg a lassításról Bybre nyereg és 320-as tárcsa gondoskodik.

conti-tkc70-gumit-kapott-a-kmt-390-adventure-25453
Kétirányú gyorsváltó egy ilyen kedvező árú motorban? Igazán fullos lett a legkisebb Kalandor...

Az Adventure-re gyárilag felszerelt Continental TKC70 gyártása során több innovatív technológiát is ötvöztek: például a MultiGrip technológia – egy speciális hőkezelési eljárásnak köszönhetően – homogén térhálósodást eredményez, így az abroncs tapadása mindenütt egységesen és kiemelkedő lesz. Az eljárás során a köpeny vállrésze rugalmassá, a futófelület közepe pedig kopásállóvá válik, így egyszerre lesz tartós, és kanyarban kiváló tapadást nyújtó gumi. Itt van a ZeroDegree technológia is, mely azt jelenti, hogy a „0 fokos” övszerkezet nagy sebességnél is kiemelkedő stabilitást, illetve úttartást biztosít.

conti-tkc70-gumit-kapott-a-kmt-390-adventure-25452
A Continental TKC 70 valódi átmeneti abroncs, mely helytáll kemény terepen, de aszfalton sem ügyetlen. A tervezők elmondása szerint azoknak ajánlják, akik idejük felét-kétharmadát terepen töltik, s csak a többi aszfalton

A RainGrip pedig az ultramodern „Wet Grip” anyagkeverék alkalmazása révén szavatol átlagon felüli tapadást vizes útfelületeken, és nem mellesleg a futásteljesítményt is növeli. Nem véletlen, hogy egyre népszerűbb a motorosok és a gyártók között is a TKC – egyebek mellett az új Africa Twinen is ilyen köpenyek feszültek, amikor kijött a modell 2018-as változata, az alapkivitelnél terepesebb, egyben nagyobb szabad hasmagasságú Adventure Sports.