Az olasz manufaktúra nagy fába vágta a fejszéjét, amikor az amerikai V2-es erőmű köré valódi, európai elvárásokhoz szabott formatervet és futóművet épített, azzal a nem titkolt céllal, hogy az egyedi motorokért rajongó, de a műszaki tartalomra is igényes vevőket magához csábítsa.

crs duu

A végeredmény talán kissé futurisztikus lett, hiszen a kész motor, mintha a Dredd bíró második részének díszleteiből lépett volna ki, ráadásul a filigrán futóműelemek, és az apró műanyagidomok szinte eltörpülnek a teljes egészében látható, óriási V2-es blokk, és a félméternyi primer hajtás mellett.

A menetteljesítményre nem lehet panasz, hiszen a hengerenként kétszelepes, 1916 köbcentis blokk nagyjából száz lóerős teljesítménye már bőven elegendő egy ilyen stílusú géphez, ráadásul az injektoros erőmű maximális nyomatéka (148 Nm!) már 4800-as percenkénti főtengelyfordulatnál rendelkezésre áll, ezt az erőt hagyományos, O-ringes lánc továbbítja a 190mm széles hátsó kerékhez. A lassításért elöl 320 mm-es, dupla féktárcsa, és négydugattyús, radiálisan rögzített féknyereg felel, a hátsó, egykarú lengővilla egy vaskos központi rugóstagra támaszkodik, mely közel 13 centi rugóutat biztosít a motornak. A váltómű ötfokozatú, de a kis manufaktúra rugalmasan kezeli az ügyfelek kéréseit, így aki szeretné, hatfokozatú egységet is rendelhet a motorhoz.

A különlegességnek természetesen komoly ára van: a Duu alapára nettó 19 000 euró, ami nagyjából másfélszerese egy olasz vagy japán nakednek, viszont az egyediség garantált.