Miként korábban megírtuk, a Confederate tavaly bejelentette, hogy az FA-13 Combat Bomber elnevezésű típusuk lesz az utolsó, amit az eredeti márkanév alatt gyártanak, s a jövőben Curtiss Motorcycles néven folytatják tovább tevékenységüket. Immáron meg is érkezett az új kétkerekű, ami száz év után először viseli ismét az egykor oly sokat ígérő Curtiss logót. A Warhawk (vagyis Harci sólyom) megdöbbentő adatokkal sokkol, tudniillik a látványos vázba 2163 köbcentis, 56,25 fokos hengerszögű V2-es került, ami 150 lóerőt, illetve kétezres percenkénti fordulatszámon 216,9 Nm (!) forgatónyomaték ad le. Külsejét elnézve gyaníthatóan nem jön sok szembe az utcán a típusból, ám biztos, hogy a gyűjtők szívesen teszik majd kezüket a különlegességre.

curtiss-warhawk-17462

Szokatlan megjelenésű, extravagáns gép született a Curtiss műhelyében
A modell sorozatgyártása múlt héten kezdődött, természetesen limitált példányszámban, összesen 35 darab készül a járgányból. Ára 105 ezer dollár, vagyis több mint 27 millió forint. A Warhawk nemcsak egyedisége miatt foglal el különleges helyet a vállalat történetében, hanem azért is, mert ez lesz a cég utolsó, hagyományos erőforrással felszerelt motorkerékpárja, hiszen innentől kezdve a Zeróval együttműködve kizárólag elektromos masinák készítésével foglalkoznak majd.