Az európai motoros seregszemlék állandó résztvevője a talján csapat, hiszen alkotásaik a nem éppen visszafogott chopper illetve cruiser vonalon is kiemelkednek a hosszúvillás gépek tömegéből. Nem kellett sokat cipelni a csillogó vasakat a srácoknak, hiszen az EICMA helyszínétől nem messze, Milánóban található a műhelyük, ahol a néhány fős brigád hat különböző típust készít a megrendelőknek. A gépek közös jellemzője a fűzött küllős kerék és a milwaukee-i V2-es blokk, mégis a különböző koncepciók teljesen eltérő végeredményt szülnek.

headbanger
Liter feletti lökettérfogat - hengerenként. Kanyarban lehetnek gondok, de a lámpáktól biztos, hogy elsőként lő ki a High Flyin RR

Az egy- és kétszemélyes kivitelben készülő masinák között igazán friss és feltűnő a High Flyin’ RR névre keresztelt modell, mely a chopperek és a café-racerek határmezsgyéjén táncolva kínál izgalmas alternatívát az épített gépek iránt érdeklődőknek. Első ránézésre kicsit talán túlzónak tűnhet az „RR” jelölés, de a srácok a műszaki tartalom terén is komoly melót végeztek, és egy 124 köbinch hengerűrtartalmú – azaz több mint kétezer köbcentis! – blokkot választottak a csinos áramvonalidommal kiegészített géphez. A kormány természetesen dragbar stílusú, hogy a fékevesztett gyorsulás közben is tartani tudjuk magunkat a szimpla nyeregben, a gyönyörűen fűzött felnik pedig 18 illetve 21 col átmérőjűek.

headbanger
A megállással sem lehet hiba, ha ilyen fékrendszer lassítja a 233 kg tömegű gépet

Száguldás? Gyorsulás? Minek? – tehetik fel a kérdést a nyugodt cirkálás kedvelői. A Headbangernél az ő szavukra is hallgattak, amikor megalkották az extravagáns külsejű Woodstock Boogie-t. A hatvanas éveket idéző vas sárvédő nélküli kerekére ballonos gumi feszül, a kormány messze felfelé ível, és egyszemélyes, rugókon nyugvó ülés nyeli el az úthibákat, hiszen a hardtail, azaz hátsó rugózás nélküli váz kíméletlenül továbbítja a kátyúkat a vezető ülepére. A megrendelő igényei szerint készítik a Woodstock Boogie-t softail verzióban is, melyben a Harley modelljeiből jól ismert rejtett hátsó rugózás segít elviselhetőbbé tenni a hepehupás utakat.

headbanger
A hátsó kerék visszafogott méretű, ami nagyban segíti a kanyarodást

A bobber stílusú gépből készül egy kevésbé meghökkentő, Silver Strip névre keresztelt kivitel is, melyen vékonyabb gumikat és mélyebbre szerelt kormányt találunk, de a műszaki alap, az 1 530 köbcentis S&S blokk és a merev illetve softailre alakítható váz közös a két modellben.

headbanger

EURO 3 környezetvédelmi normát is teljesítő Panhead erőforrás dolgozik a Headbanger stílusos chopperében, a primer szíjhajtás végén pedig hatsebességes váltó illetve lánchajtás továbbítja az erőt a 130-as hátsó gumira. A mindössze hatvan centis ülésmagasság és a csekély, 233 kg-os tömeg révén könnyedén terelgethető a Woodstock Boogie, csak a benzinkutak oszlopaira kell figyelnünk cirkálás közben, hiszen az alig nyolcliteres tank szerény, nagyjából száz kilométeres hatótávot engedélyez a méretes choppernek.

headbanger
A kiállítás legszebbjei...

A Headbanger által épített léghűtéses V2-esek részleteiben akár órákig gyönyörködhetünk, hiszen az újra divatos arany feliratok, az egyedi üzemanyagtartályok és tanksapkák valamint a kuszán gyönyörű küllős felnik a stílusra kevésbé fogékony motorosokat is ámulatba ejtik.