· Képek: Vadas Mária · 2019. május 31. 1

CL4 Offroad Motoros Iskola Endurocross Bajnokság és Kupa

Porolás a medvehagyma földjén

Május 25-én - sok-sok év kihagyás után - ismét Pécsre látogatott az endurocross-bajnokság mezőnye, de ezúttal nem a megszokott hely, hanem az Ördögárok látta vendégül a motorosokat.
A verseny napján gyönyörű napsütéses, kellemesen meleg idő fogadta a résztvevőket, így a több napon keresztül zajló esős időjárás nyomai teljesen eltűntek. A crosspálya nagyon porossá és kemény talajúvá vált szombatra, viszont az erdei szakasz igazán jó, fogós, földes volt, itt-ott nehezebb feljárókkal, ahol az ügyesebb és jobb fizikumú pilóták tudtak javítani és faragni az idejükön a többiekkel szemben. Ezeken a részeken többek is előnyre tettek szert, s akinek kijött a lépés, az sok pozíciót javíthatott - mesélte el az összecsapásról Brenner Ádám.
{{articleGallery[22098].caption}}
A versenyt reggel kezdő Ifi 50 és 65-ben induló gyerekek kezdték a versenynapot a szülők nagy örömére, majd őket követte a 85-ös kategória versenyzői. Az idei évben apja nyomdokaiba lépve, a Mini kategóriában debütáló ifjabbik Radek Bohuslav #144 is részt vett. Számára nem végződött olyan eredményesen a két futam, mint édesapjának, Radeknak #206, akin meg sem látszott az edzés hiánya - gyors stabil motorozásával a kétórás futamban az abszolút 7. helyen és a veteránok között elsőként futott be.
{{articleGallery[22100].caption}}
A legkisebb versenyzőket felváltva követte a 85-ös géposztály, majd az egy órás futam. A 85 köbcentis géposztály indulói között kiélezett csata volt az élen, ahol a kilenc pilóta közül Lakatos Máté #129, Hateier Botival (#120) küzdött rajttól a célig. Őket szorongatta Fülög Gergő (#179), viszont a szerencse nem állt mellé, és egy szerencsétlen esés következtében, a hűtőidomot leszaggatva teljesítette az első futamát, majd rosszullétre panaszkodva, a következő körére már nem tudott pályára gurulni.
{{articleGallery[22102].caption}}
Harmadosztályban a fiatal szívós Liszka Roli (#678) ismételten nem talált méltó ellenfélre. Ezen a versenyen elmaradt a versengés Técsy Lászlóval (#614), aki szintén egy esés miatt kiállni kényszerült, így a második helyen Utasi Martin (#858) érkezett az abszolút 2. helyre Shercója nyergében. Nem volt hiány porból az egyórás futamon se: az első és másodosztály versenyzőire a rajttól fogva az erdős rész bejáratáig, közel egy kilométeren keresztül igazi porfelhő várt, ahol csak fokozott óvatossággal haladhattak.
{{articleGallery[22104].caption}}
Ismét jelen volt a motoros ikon, ifjabbik Németh Kornél (#108) is, Szőke Márkkal (#795) nagy csatát vívva az abszolút elsőségért. Márk a többiek számára adott némi esélyt az ellógásra, ugyanis a rajt utáni balos kanyar féktávjában sikerült földanyánkkal közelebbi kapcsolatba kerülnie:
{{articleGallery[22105].caption}}
- Legyen az motocross vagy endurocross, egy jó rajt fél győzelem. Főleg a mostani versenyen nagy jelentősége volt a jó rajtnak, mivel a mezőnyben már csak átláthatatlan porban mehettek a versenyzők. Nos, elég jól el tudtam jönni a rajtnál, viszont a fordulóban Balu meglökte Szekeres Zsoltot, aki az én első kerekemnek ütközött, és a földre kerültem.
{{articleGallery[22121].caption}}
Tudtam, hogy nehéz dolgom lesz krossz-részen, nehezen tudtam előzni, mert nem láttam semmit, az erdőben pedig még nehezebb volt előzni. Ennek ellenére a futamot a 2. helyen fejeztem be, és ezzel vezetem a bajnokságot. Stabilan, de biztos haladok előre. Köszönöm mindenkinek, akik segítettek és szurkoltak! - mesélte Márk.
{{articleGallery[22108].caption}}
Márk kitartó motorozással, bő kétperces lemaradással végzett Kornél mögött a második helyen, majd dobogósként Déczi Balu (#9) zárt a GasGas-szal. Ábrahám Márk (#19) videójában jól látszik a szerencsésen elsült rajt utáni összeakadás, ami után a felzárkózás és a gyors tempó produkálása merész feladatnak bizonyult a porfergetegben:
Mögöttük Hertlik Donoven (#94) zárt a 4. helyen, aki jelenleg remekül teljesít és halad az E1-es kategória bajnoki címvédése felé, ugyanis immáron zsinórban harmadjára állhat a dobogó legfelső fokára, mégpedig Szekeres Zsolt (#99) előtt.
{{articleGallery[22128].caption}}
A béri enduróversenyen pórul járt Fülöp László (#431) magára találva, az élen haladók között a 14. helyen végzett, így ő volt a leggyorsabb a másodosztályos versenyzők közül. Mögötte Silling Balázs (#401) és Majoros Tamás (#573) érkezett, mindössze tíz másodperces lemaradással.
{{articleGallery[22115].caption}}
Sokan várták, hogy ismét Pécsen versenyezzenek, hiszen rengeteg szép emlék fűzi ide a mezőny tagjait, de meglepetésre szolgált sokak számára, hogy sajnos nem a megszokott Istvánakna környéki nyomvonal volt a verseny helyszíne. Ezt azonban feledtette a profi szervezés, és senkinek nem okozott csalódást Nádor Tomi (#2) és édesapja, Nádor Lajos (#215) által összeállított pálya.
{{articleGallery[22117].caption}}
Az egyszerűnek tűnő kör sok rutinos versenyző számára okozott meglepetést, az egymást szokatlanul gyorsan követő körök teljes koncentrációt igényeltek, nem volt lehetőség pihenésre, ennek betudható, hogy több ember belehibázott, és utolsó körökre már teljesen elfáradtak.
{{articleGallery[22134].caption}}
A nosztalgikus pécsi endurocross-verseny a kitartásról szólt, ami egyben egy jó felkészülésnek bizonyult a következő, holnap kezdődő nagytarcsai versenyre is, ahol még több endurós kihívás lesz, mégpedig látványos, épített, extrém utcai szakaszokkal megfűszerezve. Mivel új helyszín, a pályaismeret hiánya okozhat majd meglepetéseket és kiélezett csatákat, amely a jelenlegi összetett sorrendet is felülírhatja. Minden versenyzőt és nézőt szeretettel várunk az összecsapásra, melyről itt olvashattok további részleteket!