Adott egy kimondottan látványos gép, melynek technikáját nem fedik méretes idomok, sőt fejidoma helyén csak a robotszerű tekintetet kölcsönző lámpákat találjuk. Superbike géneket örökölt, de a friss trendnek megfelelően széles, hajlított kormány került rá, afféle utcai betyár ő, mint a Kawasaki Z1000 vagy a BMW S 1000 R, csak éppen erőforrása lóg ki a sorból.

energica-eva-3069
Éva és Eva az Energica standján

A néhány hónapja részletesen bemutatott olasz Energica egy rendhagyó nakeddel rukkolt elő a milánói seregszemlén, s ha a motor megjelenése és első ránézésre is méregdrága futóműve nem hatotta volna meg a motorosokat, hát ott volt a műszaki adatlap, mely láttán sokan hátrahőköltek - ez tényleg ennyit tud?!

Energica a milánói motorkiállításon

A Marzocchi és Öhlins felfüggesztés, valamint a kovácsolt alukerekek jól festenek, ennél azonban sokkal lenyűgözőbb, hogy az EVA 194 Nm-t (!) és 136 lóerőt présel az aszfaltra, s a hatalmas akksicsomag ellenére is csak nagyjából 250 kilót nyom. Ha mindez nem lenne elég, a talján mérnökök munkájának köszönhetően az egész éjszakán át tartó töltögetést is elfelejthetjük, mert az Energica akár fél óra kényszerpihenő után is munkára fogható.

energica-eva-3070
Szép is, jó is, de amíg 25-30 ezer euróba kerül, aligha lesz tucatmotor belőle. Az adatokat elnézve azonban kiderül, lassan az ár az egyetlen akadálya, hogy simán leváltsa a benzines vetélytársakat...

A gyártó mérései szerint harminc percnyi hálózati kapcsolat után akár 160 kilométert is megtehetünk városi tempóval, vagy 40-50 kilométert a versenypályán, ki-ki vérmérséklete szerint.