Épp, hogy csak összepakoltunk a Hungaroringen, az Alpok-Adria Bajnokság első fordulóját követően, szinte azonnal útnak indultunk Rijeka irányába, ahol a motorversenyek koronázatlan szentélyében, a Grobnik-i pályán kellett ismét rajthoz állnunk. Csapatszállító kamionunk - némi határon történő várakozás után - Csütörtök délben gurult be a rijekai boxutcába, ahol 30 fok körüli hőség és igazi nyári időjárás várt minket.

Mi tagadás, nem ez volt a legszerencsésebb hétvégénk, lendületünket azonban semmi nem tudta visszafogni. A hungaroringi verseny hőse, Magda Attila a csütörtöki második szabadedzésen elnézte a „zágrábi” féktávot, és a sóderágyban kötött ki. A motorját már nem tudta a szerelőgárda megfeszített munkában sem helyre hozni, ezért a csapatmanageri feladatokat ellátó Balogh Róbert motorjával indult Attila a Stock 1000 versenyen (Stock 600-ban ezúttal nem indult).

„Nem ez volt a legszerencsésebb hétvégénk. Csütörtökön összetörtem a motoromat, ezért a Balogh Robiéval mentem, ráadásul mellényúltunk az első futómű beállításánál, ezért nem tudtam úgy közlekedni, ahogy szerettem volna, ráadásul a versenyt félbe is szakították egy esés miatt. A motor eleje folyamatosan csapkodott, emiatt nem tudtam nyélgázon menni a célegyenesben, a jó rajtom után visszacsúsztam egészen a hatodik helyig, majd piros zászló. A következő „felvonásban” sem ment jobban a dolog, a végelszámolásnál a 7., a magyar értékelésben a 4. lettem, ami nem rossz, de a Hungaroringi verseny után többet vártam a rijekai fordulótól. Éppen ezért nem is merek jósolni a következő verseny kimenetelére, a maximumot szeretném nyújtani a Pannónia-Ringen is.” – sommázta a hétvégét Attlia.

Varga Gergő volt a másik versenyzőnk, aki a Stock 1000-ben képviselte a csapatot. Ő sem fog szívesen emlékezni a Rijekában történtekre, ráadásul egy edzésnappal kevesebbet futott a mezőnynél, így az elért 9. helyezés becsületes helytállásnak minősül részéről, megismételve az előző verseny eredményét.

"Ez a hétvége sem kezdődött zavartalanul. Bokros teendőim miatt csütörtöki edzésnapon nem tudtam részt venni, a motorom megsérült szállítás közben és péntek reggel még nem voltak meg sem az edzésre sem a versenyre szánt gumik. Az első rijekai verseny mindig nagyon nehéz, főleg, hogy az idei motorral nem tudtunk még itt edzeni. A versenyre végül összeállt a gép, de az edzéseken sajnos csak a 15. helyet szereztem meg, hiányzott az a csütörtöki nap. A versenyen nagyon jót rajtoltam, de összementek előttem, aminek én ittam meg a levét és ismét hátracsúsztam. Mire újból átverekedtem magam a középmezőnyön, lefújták a versenyt és hátrasoroltak az új rajtnál. A második, csupán 5 körös versenyrészben egészen Magda Attiláig feljöttem és az összeadott versenytávok után 9. lettem. A versenyen futott köridők már biztatóak voltak, úgy érzem lépést tudtam volna tartani a mezőny elejével. Következő alkalommal már az élmezőnyben szeretnék harcolni!" – nyilatkozta Geri a futamot követően.

Csapatunk becsületét Tolnai „Totó”István védte meg miután hörpintett egy embereset a csapatot támogató Tantra energia italból, igaz a kvalifikáción ő sem tudta magából kihozni a maximumot. Ennek ellenére negyedik tudott lenni a Stock 600-as kategória összesítésében, a magyar értékelésben viszont neki szólt a Himnusz.

„Az edzéseken a nagy forgalom miatt nem tudtam magamból kihozni a maximumot, ezért csak az ötödik helyről vághattam neki a versenynek. Az viszont megnyugtató volt, hogy a szabadedzéseken és a warm-up-on is jobb időket tudtam motorozni, ami jó előjel volt a vasárnapi futamra, mint utóbb kiderült, futamokra. Az első felvonásban nagyon jól eljöttem, már a harmadik helyen köröztem, amikor bukás miatt leintették a versenyt. Az új rajtom már nem sikerült ilyen jól, végig az ötödik pozícióban harcoltam, az utolsó körben sikerült a negyedik helyre feljönnöm, a magyar értékelésben viszont enyém lett az aranyérem. A motorom már sokkal kezesebben viselkedett, mint a Hungaroringen, a következő versenyen mindenképpen a győzelem a cél.” – értékelt Totó.

A csapat legpechesebb embere Péntek „Rozsdás” Laci volt, aki a 32. helyen futott célba, egy bukást követően.

A Pannónia-Ringen nem lehet más a cél, mint Varga Zolival és Balogh Robival kiegészülve tovább menetelni, és megszerezni a Factory Racing-Yamaha City első Alpok-Adria győzelmét, amihez Attila már nagyon közel került a hungaroringi Stock 600-as versenyen.

Kapcsolódó anyagok:

Sárgaláz