A Pünkösd vasárnap és hétfő pirosbetűs ünnepként vonul be csapatunk naptárába, hiszen az Alpok-Adria gyorsasági szériával párhuzamosan zajló nemzeti bajnokságban újabb bravúros győzelmeket arattunk a Stock 600 és a Stock 1000 kategóriában egyaránt, csakúgy, mint a Dunlop Trophy második állomásán.

A hazai motorosok körében közkedvelt pályán, a Pannónia-Ringen rendezték meg az Alpok-Adria Bajnokság harmadik fordulóját, majd a rá következő napon, a Magyar Köztársaság Kupa és a IV. Dunlop Trophy soron következő összecsapását a Hugaroringen. Újonc csapatunk mindkét (illetve mind a négy) szériában érdekelt, ezért igen mozgalmasra – és felejthetetlenre – sikerült az elmúlt hétvége.

A rijekai verseny után, minden motorosunk bizonyítási lázban égett, hogy hazai közönség előtt feledtessük a nem éppen szerencsés horvát forduló történéseit. A két legnépszerűbb géposztályba, akárcsak a hungaroringi nyitányon, rekordszámú nevezés érkezett. Mind a Stock 600-as, mind a Stock 1000-es kategória részvevőit két csoportra kellett osztani az edzések alkalmával - közel 70-en versenyző küzdött egymással, hogy beverekedjék magukat a 46 fős mezőnybe. Sajnos csapatunk két tagjának, Varga Zolinak és Péntek Lacinak nem sikerült kvalifikálnia magát a Stock 600-as versenyre, ők Pünkösd hétfőn vigasztalódtak a Hungaroringen. A kategória legjobb magyarja, Tolnai „Totó” István viszont ott volt a futamon, és ha már ott volt, akkor ismét megmutatta, miért is Ő vezeti a magyar értékelést.

„Nagyon sokan voltunk mi is, ha jól tudom, akkor 69 motoros próbált felférni a 46 versenyzőt befogadni tudó rajtrácsra, ezért az első edzést két csoportra bontották a szervezők. Az első időmérőn már elkaptam a ritmust, a csoportomba a 3., összesítésben a 4. időt motoroztam. A második időmérőn már összeeresztették az egész mezőnyt, itt sajnos a második körben eldobtam a motort, elég nagy restauráció várt a 600RR-re: idomzat, fék, hűtő, gátló. A szerelőimnek köszönhetően a warm-upon már egy tökéletes géppel körözhettem, jöhetett a verseny, amivel összességében elégedett vagyok. A 6. helyről rajtoltam, de egyesben és kettesben is egykerékre állt a motor, ezért visszacsúsztam a kilencedik helyre. Innen sikerült feljönnöm hetediknek, majd az utolsó körre ismét visszacsúsztam a kilencedik pozícióba, az utolsó kanyarokban azonban visszajöttem hetediknek. Ha minden tökéletesen alakul, akkor csak egy hellyel tudtam volna előrébb végezni ezen a futamon, viszont így is elégedett vagyok, hiszen ismét én voltam a legjobb magyar. Következik a brnói verseny, ami számomra egy mumus pálya, ennek ellenére itt is a maximumot szeretném kihozni magamból és a motoromból.” – értékelte a hétvégét a 600-ások legjobbja.

A literes széria gépek versenyén ezúttal is Magda Attila és Varga Gergő öregbítette csapatunk hírnevét, és gazdagította serlegeink amúgy sem csekély számát. Mivel a Rijekában összetört R1-eshez még nem érkeztek meg az alkatrészek, ezért Balogh Robi ismét átadta a helyét a magyar értékelés éllovasának, Magda Attilának. Hogy mennyire bölcs húzás volt ez a csapatvezetőnk részéről, azt a futam végeredménye bizonyítja: Attila összesítésben második, a magyar értékelésben első lett. Így látta Ő a Pannónia-ringi fordulót.

„Az edzések a helyes futómű beállítások megtalálásának jegyében telt, mivel Rijeka óta Dunlop köpenyek feszülnek az R1-esen, ráadásul a Pannónia-Ringre megkaptuk a legújabb fejlesztésű abroncsokat, ami szintén nehezítette a dolgunkat, hiszen még nem ismertük ezt a keveréket. Szerencsére folyamatosan tudtam javulni, a szabadedzéseken már 2:00-akát mentem, igaz ekkor még csak a tetejét, de már mutatta, hogy jó irányban haladunk. Az időmérőn két csoportra bontottak minket, én az A csoport harmadik helyén végeztem, ami összesítésben az ötödik rajtpozíciót jelentette – épp úgy, mint Rijekában. A rajtom katasztrofálisra sikerült: az első fordulóban többen akartunk beférni, mint amit a pálya engedélyez, volt adok-kapok rendesen, szerencsére mindenki épp bőrrel megúszta. Visszaestem a kilencedik helyre, innen kezdtem el a felzárkózást. Két kör alatt elkaptam hét embert, az ötödikben már a második helyen mentem, de egy perc nyugtom nem volt. Berto Camlek jött mögöttem, sikerült megelőznie, de a nagy tempónak kavicságy lett a vége, viszont ez plusz erőt adott nekem: az addig vezető Pragert is elkaptam. Az első pozícióban vágtam neki az utolsó körnek, egy pillanatra kiestem a ritmusból, ezt maximálisan kihasználta Prager, nem volt időm már őt visszaelőzni, de ez a második helyezéssel is maradéktalanul elégedett vagyok. A magyar értékelésben sikerült a legjobbnak lennem, a magyar bajnokságot vezetem, az Alpokban második vagyok, ha jól tudom. Brnóban is hasonlóan sikeresen szeretnék szerepelni.”

Varga Geri is nagyon közel volt ahhoz, hogy megszerezze első alpok-adriás dobogós helyezését citromsárga színekben – az elfáradó fékbetét húzta keresztül számításait. A Magyar Bajnokság külön értékelésében viszont felállhatott a dobogó második fokára, egy helyezést javítva a hungaroringi harmadik pozícióján.

"Pénteken kezdtünk el motorozni a pályán, ahol elég hamar sikerült beállítani a motort. Számítottam a kemény mezőnyre, de a kb. 70 fős versenyzői létszámon még én is megdöbbentem. Az időmérőt így két csoportra bontották, ahol mi a keményebb csoportba kerültünk. Most találkoztam ilyen edzéssel és rajtfelállással először. Ez kicsit összekavarta a rajtfelállást, főleg azokat, akik a nehezebb csoportba kerültek. A 2:00.2-es időmmel a 7. rajtkocka jutott, holott az összevont 6. időm volt, de ugye a csoportban elért helyezések alapján tették egymás mellé a versenyzőket. A rajtom jól sikerült, pár előzés után fölkapaszkodtam a 3. helyre. Az egyik kanyart 3-an akartuk egyszerre bevenni Camlekkel és Magda Attival, ahol kis híján leszaladtam a pályáról és lendületet vesztettem. Nagy harc árán visszajöttem a 3. helyre és sokáig itt is mentem. Sikerült 2 perc alatti köröket futni, de sajnos a fékbetéttel elkalkuláltuk magunkat, és az utolsó körökben kicsit lassultam, így a szemfüles Tonini vissza tudott előzni. Az AA mezőnyben negyedik, a magyar értékelésben pedig második helyezést sikerült elérnem. Nagyon jó kis verseny volt, nagyon élveztem. Kezdünk összekovácsolódni a motorral, kezdjük fölvenni a ritmust és a csapatban is jó hangulat van. Sok tartalék van még a motorban is amit a szabályzat megenged, de mi még nem használtuk ki. Várom Brnót!"

Ezután még nem volt vége serlegvadászatunknak. Péntek Laci, Varga Geri és Varga Zoli a Hungaroring felé vette az irányt, hogy a Magyar Köztársaság Kupa valamint a IV. Dunlop Trophy következő állomásán szerepeljen. Zoli végül megnyertre a Dunlop Trophy 600-as versenyét, Laci harmadik lett az MKK 600-as mezőnyében, Geri pedig a negyedik pozícióban futott célba az MKK 1000-es futamán.

Következő megmérettetés július elseje, Brno, az UEM Alpok-Adria Gyorsasági Bajnoksággal együtt futó MAMS Nyílt Magyar Bajnokság negyedik állomása, ahol tovább szeretnénk gyarapítani pontjaink, serlegeink és győzelmeik számát, mindkét szériában.

Kapcsolódó anyagok:

Fotógeléria »

Factory Racing

Sárgaláz