· Képek: MotoGP · 2018. február 7. 20

Íme, a MotoE bajnokság versenygépe

Hangtalan villám

Tegnap Rómában végre megmutatták a nagyközönségnek a jövőre induló versenysorozatban használt kétkerekűt, s további érdekességek is kiderültek a szériáról.
Miként korábban megírtuk, 2019-ben rajtol az elektromos motorok új versenysorozata, melynek futamait a Moto2 és a MotoGP összecsapásai között rendezik majd. A korábban ismertetett információ után immáron a részletekre is fény derült, hiszen mint megtudhattuk, a sorozat névadó szponzora az Enel olasz energiaipari cég lesz – mely egyébként a MotoGP fenntarthatósági partnere is –, ők biztosítják a versenyeken használt gyorstöltő-rendszert, a személyzetet, valamint az összes energetikai kérdésért is ők felelnek. A motorkerékpárok működéséhez szükséges energiát egyébként a tervek szerint helyben állítják elő, mégpedig hordozható napelemekből, vagy ha az valamiért nem elérhető, hagyományos módon, a helyi hálózatra csatlakoztatják azokat.
{{articleGallery[17246].caption}}
Ami a széria versenymotorját illeti, Loris Capirossi közreműködésével tegnap azt is leleplezték, azaz teljes valójában láthattuk a 147 lóerős, 200 Nm forgatónyomatékú kétkerekűt, ami három másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára, végsebessége pedig 250 km/óra. Megtudhattuk, tizenegy istálló állítja majd rajthoz pilótáit: négy brigád érkezik a Moto2-ből és Moto3-ból, a MotoGP pedig hét privát csapattal sorakozik fel, ezek az LCR, a Tech 3, a Marc VDS, az Avintia, a Pramac, a korábban Aspar néven futó Angel Nieto és Gresini, ők összesen tizennyolc vonzó külsejű, hangtalan rakétát hajtanak majd. A konkrét versenynaptárat még nem ismertették, de a hírek szerint előreláthatólag négy-hat fordulót rendeznek a versenyekből, az elsőnek valószínűleg Jerez ad otthont.