A nagy csapatok nem tétlenkednek, próbálgatják az új fejlesztéseket. Egyedül Rossi az, aki megint 4 kerékre koncentrál.

A Ducati 2. tesztnapja Jerezben sikeresnek mondható, hiszen Loris Capirossi és Troy Bayliss is gyorsabb volt a májusi GP időknél. [Capirex: 1'44.28, Bayliss: 1'44.33]. A mai 3. tesztnapon természetesen megpróbálnak még többet kihozni a Ducati Desmosedici-ből.

Az Apriliás Shane Byrne kezdésképpen firkázott párat a második napon, aztán egész belejött a karikázásba: "12 ezren pörgettem a gépet és azt gondoltam magamban, hogy bazi gyors a masina, aztán ráébredtem, hogy rendelkezésemre áll még 4500."

Byrne legjobb ideje végül 1'46.7 lett, ami kissé elmarad a Dukikhoz képest, de ne vessünk rá rögtön követ, hiszen most ült először az RS Cube-on.

Mindeközben Rossi a körmét rágja, hiszen a Hondával az év végéig van szerződése, és nem engedték fel sem a Yamahára, sem pedig a Hondára. Ha már így alakultak a dolgok, és hogy a Honda se tudjon előnyre szert tenni, Jeremy Burgess főmérnök csatlakozott a Yamahához 3 másik mérnökkel együtt. Burgess távozása valószínüleg nagy érvágás a Hondának, mivel Burgess 1983 óta 9 világbajnoki címhez segítette hozzá a HRC-t, 1-et Wayne Gardner, 5-öt Mick Doohan és 3-at Rossi hozott el.

Mint látható tehát, nagyban megy az erők átszivattyúzása a Yamahához (amihez gondolom nem kevés guba kellett), és nem titkolt szándékuk, hogy 2005-ben VB címet nyerjenek.