A legkisebbeknél Sebestyén Péter az igazán vérszegény mezőnyben (összesen tíz induló) a már-már veterán korban lévő motorépítő-versenyző Gabrielle Gnani mögött magabiztosan szerezte meg a második helyet.

Mint mindig, most is a legnépesebb és legnagyobb csatákat produkáló kategória a Superstock volt. A Superstock 600-ban Juhász Dávid az első sor második pozíciójából rajtolva, végig jó időket motorozva szerezte meg a harmadik helyet a cseh Rous és az olasz Tommasini mögött. Ebben a kategóriában Crobák János 12., Eiselt Botond és Bíró Balázs a 21-22. helyen ért célba.

Az ezer köbcentisek viadalában négy magyar rajtolt: Kispataki Viktor Full-Gas-os, Dudás Péter Team Suzukis GSX-R-ekkel, Vida Tibor és Bezzegh István a Kawa ZX 10-ekkel. Az egyre jobb formát mutató Kispataki kisebb csodát hajtott végre megszerezve a pole-pozíciót. A Full-Gas-os versenyző nem kisebb neveket győzött le a legjobb időért folytatott küzdelemben, mint Andi Meklau és Fabrizio Pellizzon. Örömmel vette át a rajtrácson a pole pozícióért járó különdíjat. Dudás a 9., Vida a 13., Bezzegh a 16. helyről várta a piros lámpa kialvását.

Alpok-Adria Rijeka Kispataki

Viktor a tőle megszokott módon el is hozta a rajtot, de Meklau már a pálya felénél megelőzte, majd az olasz Pellizzon kihasználva gépe gyorsaságát a hátsó egyenesben szintén megelőzte versenyzőnket. Kispataki 5-6 körig tudta tartani a két sztárversenyző tempóját, majd kissé lemaradva megszerezte a biztos pódiumot jelentő 3. helyet a tavalyi győztes Tonini előtt. Dudás megelőzve a csehek Alpok-Adria éllovasát, Prágert, a 7., Bezzegh és Vida a 10-11. helyen végzett. Az első helyért a utolsó méterig folyt a presztízs-harc a két „ász” között, amit egy fél motorhosszal Pellizzon nyert.

Számunkra nem volt mindegy, hogy ki nyeri a versenyt. Meklau - aki állítólag jövőre szögre akasztja a bőrruhát – triplázni akar, vagyis az IDM mellett (ahol most második) az A-A Bajnokságot is meg akarja nyerni, és miután év közben (nem túl fer módon) az UEM eltörölte az EB-re kiírt korszabályzást, azaz 27 év felettiek is indulhatnak szeptemberben Albacete-ben, így megkoronázva sportpályafutását EB-t is akar nyerni. Az A-A-ban már behozhatatlan előnnyel vezet, de így, hogy most nem nyert, az olasz győzelmével egy ponttal Viktor elé került a tabella jelenlegi összesített értékelésében. Harmadik Prágert megelőzve Kispataki, az első ötösben még az olasz Tonini tartja magát. A második és az ötödik hely között öt pont a különbség, úgyhogy további éles küzdelmek várhatóak az élmezőnyben. Következik a hétvégén Most-ban az ötödik futam, ami várhatóan a hazai pálya előnyét élvező cseheknek kedvez.

Kispataki Viktor

Kispataki Viktor: Nagyon boldog vagyok az első edzésidőmmel, és a versenyen elért dobogós helyemmel, ami megerősít abban, hogy ha jó a gumi és a futómű, akár még a sztárokat is le tudom győzni. A többiek egész évben kvalifikációs gumikkal mentek a mért edzésen, én most először, meg is lett az eredménye. Nem mindegy, hogy az első vagy a tizenötödik helyről rajtolok, és küzdök a dobogóért. Három éve már egyszer kipróbáltuk a 3-5 kört bíró gumit, akkor még nem tudtam kihasználni a benne levő lehetőséget, most viszont amikor 1.31.0-át mutatott a köridőmérőm már tudtam, hogy első lehetek. A „pályaspecialista” Camlek is csak superbike motorral szokott 1.31 alá menni, és most is a SBK-al mindössze 5 ezreddel volt gyorsabb. A versenyen az volt a taktikám, hogy minél több kört tudjak együtt motorozni Meklau-val, akkor bármi történhet, habár a dobogó alsó foka volt a reális. A rajtom jól sikerült, elfordultam elsőnek, de a hátsó visszafordító utáni rövid egyenesben Meklau már mellém ért, és a belső ívről megelőzött. Gondoltam nem baj, mert szélágyban maradva talán nem tud az egyenesben Pellizzon megelőzni, de tévedtem. Olyan gyors volt a gépe, hogy még Meklaut is kikerülte. Mindhárman egyforma gumival mentünk, nekem ez csak annyi hátrányt jelentett, hogy egyetlen ilyen lévén, a versenyre tartogattuk, és az első két körben kellett megszoknom, hogy mit bír. Lemaradtam egy másodpercet, úgyhogy odalett a szélágy, és a gépek közti különbség mégjobban kiütközött. A harmadik körben egy tized másodpercet hoztam Meklaun, de ehhez nagyon rövideket kellett fékeznem, és a két visszafordító hosszú balosban nagyon gyorsan kellett motoroznom. Nem volt esélyem visszaelőzni őket, de igyekeztem közel maradni, hátha hibáznak. Körönként egy-két tizedet kaptam, de az ötödik-hatodik körre elfogyott a gumim, és a motorom minden kigyorsításnál elkezdett nagyon keresztbe jönni. Toninival szemben volt egy biztonságos 2-3 másodperces előnyöm, arra törekedtem, hogy ezt beosztva biztosan meg legyen a dobogó. Sikerült; Meklauval és Pellizzonnal együtt locsoltuk a pezsgőt.

Kapcsolódó anyagok:

Suzuki Hayabusa Pro-Stock dragster

Full-Gas beszámoló Brno-ból