A pénteki nap nem úgy indult, ahogy azt a fiúk eltervezték. Németh Balázs alig melegítette be a Suzuki GSX-R-en a Pirelli gumikat, amikor egyik ellenfele felolajozta a pályát előtte és Balázs már nem tudta elkerülni a balesetet. Az eredeti tervekkel ellentétben, hogy a második edzés napon megpróbálja tovább csökkenteni a különbséget közte és az élmezőny között füstbe ment. Szerencsére neki nem esett baja és ép bőrrel úszta meg a bukást, de ez a motorról már nem volt elmondható. Elgörbült a Gixxer kormánya, a váltókar, a lábtartók és a komplett idomzat a kukában végezte. ”Az utolsó sikán előtti féktávon dobtam el a gépet, ahol durván 200 km/óráról kezdtem el lassítani.” – emlékszik vissza a magyar versenyző, akinek a bukás pillanatai beégtek az emlékezetébe és hiába a csapat megfeszített munkája, amivel sikerült üzemképes állapotba hozni a motort, Balázs ritmust veszített és nem sikerült komolyan javítani a második időmérőn. A 34-es rajtszámú Full-Gas pilóta a 32. helyről várta a vasárnapi rajtot.

Kispataki az egész kvalifikációt kihasználta és közel egy másodpercet sikerült gyorsulnia, ami a 37. rajtidőt jelentette a korábbi magyar bajnoknak. A versenyt verőfényes napsütésben indította el a rendezőség. Németh a rajtot követően megtartotta a 32. helyet, míg Kispataki jobb ütemben kapta el startot és feljött a 33. helyre. Az iram ezt követően csak tovább gyorsult. A 11 körös verseny átlagsebessége 188km/óra volt, szóval a fiúk komolyan húzták a gázt. A Full-Gas csapat versenyzői végül több helyet is előre jöttek rajthelyükhöz képest és Balázs a 25. míg Viktor a 27. helyen zárt.

Kispataki Viktor: „A rajtot követően hihetetlen tömeg volt az első kanyarban. Én még nem is láttam ilyet. Negyvenen estünk be egy olyan fordulóba, amit egyesben kell bevenni. Negyvenen, negyvenfelé mentünk. Volt, aki a rázókövön, volt, aki a füvön. Ennek ellenére nekem sikerült több helyet is feljönnöm. A harmadik körig minden rendben ment. Akkor találkoztam össze egy ducatis sráccal, akit az egyik féktávon akartam megelőzni. Nagyon rövidet fékeztem, de ő még rövidebbet és persze besokalt. Összeütköztünk, én meg kiszaladtam a sóderágyba. Mire sikerült visszamennem a pályára a film már lepörgött. A középmezőny elhúzott tőlem és én már csak próbáltam felkapaszkodni az előttem lévőkre, így az utolsó körben még sikerült egy embert megelőznöm.”

Németh Balázs: „A rajtom nem sikerült rosszul. A baj az első sikánnál történt, ahol nagyon kiszorítottak és legalább öt helyet visszaestem. Aztán egy sráccal kezdtem el meccselni. Ez önmagában tök jó volt, csak a kanyarokban feltartott, míg az egyenesekben nem tudtam elmenni mellette. Mire sikerült megelőznöm nagyon leszakadtam a középmezőnytől. Néhány kör után beértem egy srácot és vele a leintésig dolgoztattuk egymást. Fej-fej mellett intettek le minket, de a célfotó őt hozta ki elsőnek a kettőnk harcában. Amúgy jól vagyok, szerencsére nem fáj semmim a tegnapi bukás óta, csak azt sajnálom, hogy nem sikerült a középmezőnybe keverednem.”

Erdős Tamás, a Full-Gas Racing Team vezetője és egyben legnagyobb szurkolója a helyszínen izgulta végig a versenyt. „Először láttam élőben, hogy a csapat milyen megfeszített tempóban dolgozik és próbálja a legjobbat kihozni a motorokból és a versenyzőkből. Nagyon élveztem a versenyt és gratulálok az egész csapatnak. Folyamatosan fejlődnek és nőnek fel a feladathoz, hogy megállják a helyüket a világbajnokságon.”

Kapcsolódó anyagok:

A Full-Gas Racing Team Monzában

Pontszerző helyen, pont nélkül