· Képek: GasGas · 2018. április 10. 5

A GasGas 2018-as termékpalettája

A világ egy nagy játszótér

A spanyol GasGast triálmotorjai tették népszerűvé, de napjainkban már endurós palettája is rendkívül gazdag – a gyerekmotoroktól, az elektromos modelleken át, egészen a versenygépekig mindenki megtalálhatja az ideális játszótársat.
A GasGast három évtizeddel ezelőtt alapította két jóbarát, név szerint Narcís Casas és Josep Pibernat, akiket a motorversenyzés iránti szenvedély kötött össze. Azóta sok víz lefolyt a Dunán, s a kis üzemből egy nemzetközileg elismert és nagyra becsült vállalat lett, melynek nevét világszerte jól ismerik a motorosok. Jóllehet, kezdetben csak triálmodellek fejlesztésével foglalkoztak, komoly sikereket értek el, ami elsősorban annak volt köszönhető, hogy igazán különleges, szinte egyedülálló masinákkal rukkoltak elő. Nem is csoda, hogy a pazar, egyben hiánypótló termékpalettával hamar megszerezték a piaci részesedés közel felét, s a sportéletben is hasonlóan kiemelkedő sikereket értek el, tudniillik, több mint tíz triál-világbajnoki címet zsebeltek be.
{{articleGallery[17733].caption}}
Indulásuk után három évvel endurókkal bővítették kínálatukat, s bátran kijelenthető, hogy itt sem engedtek a 48-ból - kiváló gépeikkel ismét vb-címek egész sorát zsebelték be. Nyerj vasárnap, és adj el hétfőn! - tartja a mondás, ezért a GasGas a versenypályák után most a civil motorosok szívét készül meghódítani, amire minden esélye megvan a tökélyre fejlesztett, szemrevaló masinákkal. Lássuk hát, jelenleg milyen gépek közül választhat az a leendő tulajdonos, aki betér a GasGas hazai márkaképviseletébe!

GasGas TXT Racing és GP

A motorosszakma tagjai és a vásárlók minden idők legjobb triálmotorjai között tartják számon a kecses TXT-t. Az egyhengeres, kétütemű, folyadékhűtésű típust jelenleg két változatban forgalmazzák, ezek a Racing és a GP, mindkettő négyféle – 125, 250, 280 és 300 köbcentis – erőforrással kapható. A Racing széria megálmodásakor a tervezők hívószava a tökéletesség volt, s a minimalista, letisztult, prémium minőséget sugárzó kétkerekűre pillantva úgy tűnik, valóban sikerült mindvégig szem előtt tartani ezt az elvet. Idén a járgány számos részletét továbbfejlesztették, így módosították a hengert és a hengerfejet, így a bringa teljesítményleadása a korábbiaknál is kiegyensúlyozottabb, azaz a TXT minden eddiginél jobban kezelhető. A motor értékét olyan nívós összetevők fokozzák, mint a három fokozatban állítható kuplungkar, az ultrakönnyű felni, a hátul szolgálatot teljesítő Öhlins rugóstag vagy épp a minden paraméterében állítható első felfüggesztés.
{{articleGallery[17732].caption}}
A modell GP variánsa egy limitált szériás, speciális kiadás, amit még sportosabb, valódi versenymotorokat idéző külcsínnel, s prémium kiegészítők sokaságával vérteztek fel. Többek között aranyszínű első teleszkópokat, speciális Öhlins felfüggesztést, több szénszálas alkatrészt, Renthal kormányt és kézvédőket, valamint az FIM szabályainak megfelelő tárcsaféket kapott, továbbá mindegyik példányt számozott, „Különleges kiadás” egyedi azonosító táblával látták el. A modell 2 020 000 Ft-tól elérhető.

GasGas TXT Contact ES

Ez a filigrán terepmotor igazi különlegesség, mert bár valódi triálgép, kategóriájában példátlan módon kivehető üléssel és 3,5 literes üzemanyagtartállyal látták el, hogy hosszabb túrákra is alkalmas legyen. Egyszerre alkalmas lélegzetelállító trükkökre és kemény terepezésre, azaz kiemelkedő használati értékű masina, mely 250 és 280 köbcentis változatban megvásárolható. A könnyen kezelhető, élvezetes motorozást garantáló Contact előbb bemutatott társához hasonlóan csúcsminőségű alkatrészek felhasználásával született, rendkívül letisztult, szép és szemmel láthatóan tartós darab. Noha futóműve némileg szolidabb – ugyanis az első egyáltalán nem, a hátsónak pedig csak a rugóelőfeszítése állítható –, ez mit sem von le erényeiből, főleg, hogy a mérnökök „cserébe” igyekeztek még több praktikus kiegészítőt belecsempészni, így a Contact immáron önindítóval is életre kelthető, a sokoldalú spanyol erdőjáró 1 820 000 Ft-tól kapható.
{{articleGallery[17734].caption}}

GasGas EC 250 és EC 300 Racing

A gyártó közönségkedvenc sztárpárosának tagjai kialakításukat tekintve szinte teljesen megegyeznek, mindkettőt kétütemű, folyadékhűtésű, hatfokozatú váltóval társított erőforrás mozgatja. Különbség, hogy míg a negyedliteres hajtóműve a középső és felső fordulatszám-tartományban él igazán – ebből következően viszonylag sűrűn kell a váltókart használni – a háromszázas lazább karakter, alul is rendkívül nyomatékos, rugalmasabban reagál, ha elfelejtünk visszakapcsolni. A párost az idei évre alapos ráncfelvarrásnak vetették alá, egyebek mellett új vázat és saját fejlesztésű erőforrást kaptak, továbbá módosították a felfüggesztést, s a berúgókar mellé immáron önindító is került. Ezen felül formásabb, ugyanakkor 1,3 literrel nagyobb - 9,5 literes - űrtartalmú üzemanyagtartályt szereltek fel, s keskenyebb, mégis gazdagabban párnázott nyergen ülhet a pilóta. A szikár, 2 400 000 Ft-tól megvásárolható telivéreken olyan nívós alkatrészeket fedezhetünk fel, mint a Keihin karburátor, az Excel felnik, a Kayaba teleszkópok, a Metzeler gumik vagy éppen a Nissin fékrendszer - csupa jól ismert és megbecsült gyártó. Pozitívum, hogy az egész konstrukciót a könnyű szerelhetőség jegyében alakították ki, példának okáért a légszűrő-betét egy mozdulattal hozzáférhető.
{{articleGallery[17737].caption}}

GasGas XC250 és XC300

A típusjelzés a vállalat krosszmotorjait takarja, melyekről a stílus követelményeinek megfelelően elhagyták a lámpatesteket, az EC-kkel ellentétben Renthal kormány található rajtuk, s nemcsak a kipufogódob, hanem a rezonátor is FMF gyártmányú. Az ismertetett vonzó tulajdonságok mellett fontos megjegyezni, hogy a modellek idomzata törhetetlen műanyagból készült, ami egyértelmű előny terepen, a 2 360 000 Ft-tól elérhető gépek szívmelengető hangélményről pedig kifejezetten a GasGas részére kifejlesztett PowerCore 2.1 kipufogó gondoskodik.
{{articleGallery[17738].caption}}

GasGas TXT School, E12 és T12

A TXT Schoolt a nevével ellentétben nem kicsiknek, hanem azon felnőtteknek ajánlják, akik most ismerkednek a triálozás különleges világával, vagy éppen ellenkezőleg, aktív sportolás után már inkább nyugodtabb vizekre eveznének. A nyolcadliteres a GasGastól megszokott kiemelkedő műszaki tartalommal készült, emellett eszményien finom járásúra hangolták erőforrását, mely azért erőnek sincs híján - igazi arany középút. A kezdők és újrakezdők triálmotorja 1 840 000 Ft-tól kapható.
{{articleGallery[17735].caption}}
A gyártó az E12 és T12 modelleket szánta a jövő bajnokainak - előbbi hat-kilencéves korosztálynak, 40 kilós testsúlyig ajánlott enduro, a második négy-kilencéveseknek címzett triál-motorkerékpár, s közös vonásuk, hogy mindkettőt Torrot-technikán alapuló elektromos hajtás mozgatja. A lurkók játszva, mégis a legkomolyabb technikán ülve tanulhatnak motorozni, miközben a szülők nyugodtak lehetnek, hiszen távirányítóval kontrollálhatják őket, így például menet közben módosíthatják a sebességet vagy leállíthatják a gépet. A hihetetlenül filigrán, mindössze harminc kilós motor négy óra töltés után két óra üzemidőre képes, fontos továbbá, hogy a motor nyomatéka egy potméter segítségével szabályozható, megkönnyítve a tanulási folyamatot. A legkisebbek játékszerei 640 000 Ft-tól elérhetők.
{{articleGallery[17736].caption}}
A GasGas egyik legfontosabb ütőkártyája konkurenseivel szemben, hogy kifejezetten off-road kétkerekűekre szakosodtak, ezért kapacitásuk nem aprózódott fel, így aztán hosszú évek különleges tapasztalatát és szakértelmét tudják belesűríteni minden egyes motorjukba. Saját fejlesztésű, kétütemű hajtóműveik a végletekig kiforrottak, rendkívül erősek és nyomatékosak, miközben egyenletes teljesítményleadásuk révén kezelhetőség terén felveszik a versenyt négyütemű társaikkal. Ha ehhez még azt is hozzátesszük, hogy a spanyol nagyágyúk mindegyike karcsú, rendkívül könnyű, s szemet gyönyörködtető küllemű, akkor tényleg nem kérdés, hogy miért is választják ennyien őket.