Noha a gőzgépeket felváltó Otto-motor már 1863-ban elkészült, csak jó két évtizeddel később gördült ki Daimlerék műhelyéből az első kétkerekű, melyben 264 köbcentis és közel félmázsás erőforrás duruzsolt. Mai szemmel nézve persze nem túl acélos a 0,5 lovas teljesítmény egy ötvenkilós, negyedliteres hajtóműből, ennek megfelelően nem is volt túl gyors az egyhengeres masina - elméletileg 10-15 km/órás végsebességet érhetett el sík úton.

gottlieb-daimler-motorkerekparja-21289
Ugyan négy kereke volt, mégis jogosan viselte az első motorkerékpár megtisztelő címét Daimler fél lóerős, 264 köbcentis gépe. Emlékezzünk most rá egy percre, így tisztelegve az ember előtt, aki feltalálta ezt a csodálatos járművet

Végül Daimler fia, a 17 éves Paul törte be a tölgyfa vázra épült motort, amin se abroncs, se fékrendszer nem volt, így szó sem lehetett vad döntögetésről, miként a gyorsítás is merőben másként zajlott, mint manapság. Karburátor híján egyszerű karral szabályozták, hogy mennyi benzin csöpögjön a gyújtógyertya elődjeként használt izzócsőre, vagyis igazi „mindent vagy semmit” megoldás volt. Hogy miként zajlott a menetpróba, és mit szóltak a helyiek a hangos, zajos és ijesztő szerkezethez, arról a Gottlieb és Paul Daimler életét bemutató írásunkban olvashattok bővebben.