A nyolcvanas évek végén ámulva figyeltük a Németországból (vagyis akkor még NSZK-ból) kapott motoros újságokban a GSX-R 1100-as fotóit, elámultunk a műszaki adatokon, és a Simsont (ETZ-t, Pancsit stb...) tunningolva arról álmodoztunk, hogy egyszer egy ilyenen ülhetünk.

gsxr1100

Eltelt több mint húsz év, és a levegő-olajos legenda ma már egyre inkább kiveszőben van az utakról, az egykori sikermodell helyét SRAD-ok és az elmúlt tíz évben gyártott ezres gixxerek vették át, de a híres-hírhedt ezeregyesre ma is sokan gondolnak úgy, mint tökéletes építési alapra.

gsxr1100

A híres TT versenyző, Guy Martin esetében sincs ez másként, de ellentétben a kiállításokon illetve versenypályákon látható streetfighter és dragmotoroktól, ő egy stílusos café racert álmodott az 1074 köbcentis blokk köré. Persze nem egy őrült utcai versenyzőről lenne szó, ha megelégedett volna az idomok egyszerű átfaragásával: Guy Martin egy 1380 köbcentisre átalakított, turbófeltöltéses erőforrással látta el a motort, ami így 320 lóerőt teljesít. "Cél az ötszáz lóerős határ" - nyilatkozta, vagyis a jelenlegi állapot csak ideiglenes, az építésnek koránt sincs vége. Persze így "félkészen" is félelmetes az épített Suzuki, hiszen a pilótával együtt sem éri el az 1:1-es arányt a gép tömeg/lóerő értéke.

"Ez a legijesztőbb motor, amivel valaha mentem - mondta Guy a próbakör után -, végigordítottam a sisak alatt az egész utat!" Mi pedig kíváncsian várjuk a végleges változatot, már ha egy épített motor esetében létezhet ilyen...