Mint azt múltidéző sorozatunk első, illetve második részéből megtudhattátok, a huszadik század derekán szinte évente cserélt gazdát a leggyorsabb motorosnak járó cím - a bonneville-i sóstó medrében kis túlzással mindennaposak voltak a csúcsdöntések. Az utóbbi évtizedekben azonban olyan magasra került a léc, hogy csak elvétve akad jelentkező, aki megpróbálná túlszárnyalni a 376 mérföld/órás csúcsot.

Így néz ki belülről a hatszáz kilométeres száguldás

Most az ismert motorversenyző és TV-s személyiség, Guy Martin vállalkozik rá, hogy egy szénszálas monocoque vázas „kapszulával”, hivatalos nevén C osztályú, streamliner kategóriába sorolt kétkerekűjével megdöntse ezt. Ehhez két darab háromhengeres, 2294 köbcentis, feltöltővel izmosított Triumph Rocket II erőforrást építettek a 7,7 méter hosszú (!) vázba. A metanolhajtású, kilencezres percenkénti fordulatszámnál kereken ezer lóerős összteljesítményű járgánnyal legalább 605,7 km/órás sebességet kell elérnie, hogy elhódítsa a címet a jelenlegi csúcstartótól, Rocky Robinsontól, aki még 2010-ben érte el ezt az eredményt.