Belegondolni is rossz, milyen következményekkel járhat egy ismeretlen eredetű, bármiféle típusjóváhagyást nélkülöző alkatrész beszerelése. Nemcsak a biztonság szempontjából lényeges alkotóelemekről, azaz a fékről, a kormányról, az abroncsról van szó, hanem például a láncról, a kipufogóról vagy éppen a tömegesen forgalmazott hamis NGK-gyertyáról.

hamis-es-rossz-minosegu-alkatreszek-28413
A hamis gyertya doboza megtévesztő, de kinyitva már látható a turpisság. Belegondolni is rossz, mit okoz a hengerben egy ilyen alkatrész – nem éri meg pár ezer forintért kockáztatni

Hamis és rossz minőségű alkatrészek

A motorosok zöme természetesen tisztában van azzal, hogy felkészültség nélkül nem érdemes és nem szabad nekiállni otthon a fékjavításnak vagy vezérléscserének, mi több nem is bújják a netet azért, hogy két forinttal olcsóbban hozassanak alkatrészt Kínából.

hamis-es-rossz-minosegu-alkatreszek-28412
Ahhoz, hogy egy üzlet beinduljon, elengedhetetlen a sokmilliós beruházás, azonkívül kellően széles kínálatot is érdemes „betárazni”, különben másik bolthoz pártolnak át a vevők

Ám mindig lesznek olyanok, akik „megoldjuk okosba” jelszóval csak arra összpontosítanak, hogy a lehető legtöbbet spóroljanak a szervizszámlán. Mi lenne jobb példa erre, mint a népszerű motorolajok jóárasított változatai, melyek néha feleannyiba sem kerülnek, mint az üzletben. Ez olyan feltűnő különbség, ami már elriasztja a józanul gondolkodókat, hiszen lehetetlen, hogy ugyanazt alig féláron adják egy ilyen apró és jól átlátható piacon.

Partnerünk, az RMC Motor csapata is kizárólag elsőrangú tartozékokat kínál boltjában és webshopjában, éppen ezért olyan cégekkel dolgoznak együtt, mint a Detlev Louis, a Parts Europe, illetve a Tommaselli-Domino, hogy csak néhányat emeljünk ki a terjedelmes listáról. A szakemberektől tanácsot is kérhettek, hogy megtaláljátok az elvárásaitokhoz és járgányaitokhoz leginkább passzoló alkatrészt, s természetesen a legtöbb típushoz vállalják az eredeti, gyári alkatrész beszerzését is.

Hogy néhány példát mondjunk, képzeljétek el, milyen károkat okoz a megnyúlt, váratlanul elszakadó lánc, a nem megfelelő hőértékű és/vagy minőségű gyertya, a silány olaj vagy gagyi féktárcsa, melyet nem arra a terhelésre méreteztek, mint amit a motorunk kap. Érdemes megnézni ezt az angol nyelvű videót az igazi és a hamis Keihin karburátor közötti különbségről:

Természetesen nem ördöngösség megtalálni a normális alkatrészeket, hiszen elég csak arra figyelni, hogy az üzlet ne csak a virtuális térben, hanem fizikailag is elérhető legyen, és persze az is alap, hogy ne okozzon gondot számlát adni a megvásárolt holmiról.