A korosodó, lassan veteránkorba lépő superbike-ok jelenléte ma már nem kelt igazi feltűnést a kínálatban, legfeljebb ha kimondottan szép állapotban őrizte meg gondos gazdája a motort. Az már annál meglepőbb, amikor új állapotban (!) leljük fel az egykori legendákat, melyek közül sok már megjelenésekor ámulatba ejtette az értő motoros közösséget.

nr750

Talán a Honda történelmének egyik legizgalmasabb típusa volt a kereken húsz éve megjelent ováldugattyús, 32 szelepes NR750-es, ami valóban forradalmi motor volt, ám a költséges technika nem volt alkalmas a tömeggyártásra, így szerencsés gyűjtők garázsaiban pihennek a keveset futott (általában tűzpiros) csodák. Kivéve egyet, amit be sem indítottak 1992 óta... A motor egyszerű látványelemként szolgált húsz éven keresztül, és gazdája most szánta el magát, hogy értékesítse: a motorért átszámítva 44 millió forintot szeretne kapni.

Ducati MHR

Lassan veterán korba lép a következő kiszemelt példány, ugyanis 1983-ban hagyta el a bolognai gyár kapuját az a Ducati MHR900-as, ami mindössze három kilométert tett meg önerőből az elmúlt huszonnyolc évben. Ha így nézzük, akkor a hétmilliós vételár nem is annyira túlzó, hiszen egy vadonatúj veteránmotor tulajdonosai lehetünk, ráadásul a legendás MH szériából. Aki ragaszkodna a taljánok meggyőző formatervéhez, de egy fiatalabb és erősebb gépet szeretne magának, az akár egy Desmosedicit is választhat magának az aktuális hirdetések között, igaz ennek megvételéhez húszmilliót kell leszurkolnia a jelenlegi tulajnak.

Mondial Piega. Ízlelgesse mindenki egy kicsit a nevet. Aki motorozott már a múlt évezredben, annak ismerősen csenghet a név, hiszen a Honda VTR erőforrással szerelt motorról sok jót írt a sajtó, igaz, az üzleti sikerből semmi nem lett, a Mondial nem tudta leszorítani az akkor épp egyeduralkodó japánokat a sportmotorok trónjáról.

Mondial Piega

Persze ettől még jó motor, és a tulajdonos által megszabott ötmilliós ajánlat sem égbekiáltóan magas, hiszen ez a gép garantáltan feltűnést keltene a pályanapokon, még ha a technika évtizedes lemaradásban is van a jelenlegi motorokhoz viszonyítva - a 179 kilogrammos saját tömeg továbbra is jól hangzik...

Laverda Formula

Pár éve itthon is feltűnt egy "csodabogár", a hirdetések között sokáig szerepelt a nyomott áron, bőven egymillió alatt kínált Laverda Formula, melyet az érdektelenség nyomott egyre mélyebbre és mélyebbre. Nem is értettük a dolgot, hiszen a motor önmagában is különleges volt, a kb 600 kilométeres futásteljesítményről nem is beszélve. Végül vagy a tulaj elégelte meg, vagy egy olasz motorokért rajongó vevőjelölt akadt rá - a lényeg, hogy lekerült a kínálatból, és reméljük, hogy aktívan használja a gépet az új/régi tulajdonos, hiszen a Mátra parkolójában is üde színfolt lenne az ezres Laverda JOTA legendás narancs fényezését viselő ritkaság.