Kevesen tudják, hogy maga a Huawei egykori alelnöke, Li Yinan hívta életre a NIU-t. A 2014-ben született elhatározást gyorsan tett követte, és 70 mérnökkel, szakemberrel az oldalán szeptemberben bejelentette az új vállalat indítását, illetve a NIU márkanevet, mely egyébként kínaiul bikát jelent.

Hét év alatt piacvezető lett a NIU

Hála a tudatos tervezésnek, csupán néhány hónapra volt szükségük az első modell elkészítéséhez. 2015 nyarán már javában tesztelték a NIU N1s okosrobogót, amit 2015 őszén az EICMA-n láthatott először a nagyközönség.

het-eve-alapitottak-a-niu-t
Az első fecske: NIU N1s (Kép: KSR.hu)

Alig egy évvel később, 2016 nyarán már Európában is elérhetőek voltak modelljeik, s olyan sokan vásároltak motorjaikból, hogy a 2016 októberére összesen 100 millió kilométert (!) tettek meg az addig eladott NIU-k.

het-eve-alapitottak-a-niu-t
NIU Project X prototípus az EICMA-n

Innen már nem volt megállás: sorra jöttek az érdekes prototípusok – mint a 2017-ben leleplezett NIU Project X –, és még ebben az évben megállapodás született a robogók magyarországi forgalmazásáról. Több szempontból is mérföldkőnek számított 2018 áprilisa, hiszen másfél év alatt megtízszereződött (!) az eladott NIU-k összes futásteljesítménye, és elérte az egymilliárd kilométert, illetve megérkeztek Magyarországra az első példányok.

het-eve-alapitottak-a-niu-t
A cég első „nagymotorja”, az RQi, melyből érkezik kisebb teljesítményű, 5 kW-os, valamint nyitott, 30 kW-os kivitel is. Előbbi az A1-jogsis kezdőknek lehet különösen vonzó, hiszen 16 évesen már formás, nyomatékos és 110 km/órás végsebességű motorra ülhetnek

Ilyen előzmények után talán nem meglepő, hogy a cégvezetők nagyratörő terveket tűztek ki maguk elé: idén már egymillió, a következő években pedig már kétmillió (!) motor és robogó eladását tervezik, egyben bővítik modellválasztékukat – hamarosan érkezik első elektromos nagymotorjuk, az RQi és a háromkerekű, részben önvezető városi robogó, a TQi.