A motoroknál kevésbé elterjedt ez a megoldás, pedig éppen a könnyű kétkerekűek jelenthetnék a valóban környezetkímélő megoldást a városi és elővárosi közlekedésre, főleg, ha a jármű képes "nullemissziós" módban is suhanni. A Piaggio csoport már kínál olyan maxirobogót, ami rendelkezik elektromos és benzinüzemű hajtással is, ám aligha terjed el tömegesen a modell, hiszen a 15 lóerős teljesítményű motorka árcímkéjén szereplő több mint 8000 eurós (!) összeg egy középméretű utcai gép árával vetekszik.

piaggio mp3 hybrid
A forradalmi futómű mellé különleges hajtásláncot is kapott az MP3, ám a sokkoló ár elriaszthatja a "legzöldebb" vevőket is...

A tavaly beadott szabadalom megoldást jelenthet arra a problémára, hogy a részben elektromos meghajtású motorok ára végre közelítsen a hagyományos, benzines társakéhoz. A találmány lényege, hogy a vázban helyet foglaló plusz akkumulátor az első kereket hajtja, ezáltal a motor stabilabban irányítható laza talajon - mivel kvázi "kétkerék-meghajtású" lesz -, ráadásul a benzinmotor leállítása után olyan helyekre is bejuthatunk vele (üzemek, csarnokok, lezárt városrészek stb.) ahonnan száműzték a robbanómotoros gépeket.

A megoldás előnye, hogy a motorkerékpár iparban már megjelentek a nagy kapacitású - közel 1000W teljesítményű - generátorok, így a hajtásért felelő akkumulátor nem igényelne külső töltést, hiszen menet közben a benzinmotort használva vissza is termelnénk az elhasznált energiát.

Kíváncsian várjuk, hogy melyik nagy gyártó csap le először az ötletre, hiszen a környezettudatos vásárlók - ahogy az autóiparban - valószínűleg itt is örömmel fogadnák az újszerű járművet.