Noha nem gyártott rossz termékeket, az 1923-ban alapított német Horex cég a története során többször is kétségbeejtő helyzetbe került. Egyszer az új tulaja záratta be, máskor pedig nemes egyszerűséggel csődbe ment. De hol van már a tavalyi hó: az idei kölni INTERMOT kiállításon lerántották a leplet az egykori Horex Regina izgalmas, modern átiratáról.

Bemutatkozott az új Horex Regina Evo

A gazdasági fellendüléssel járó jólétnek is megvannak a maga áldozatai. Ilyen volt például az 1950-ben bemutatott, egyhengeres, 350 köbcentis, 19 lóerős motorral ellátott Horex Regina, amely a háború utáni szűk esztendőkben oly sok embernek adta meg a mobilitás szabadságát. Ráadásul nem amolyan szükségjárműről, hanem egy kifejezetten szemrevaló és kor követelményeinek megfelelő gépről volt szó.

A 2010-ben újraalapított Horex vezetői úgy gondolták, hogy méltó módon támasztják fel a márka régi sikertermékét. Az első képek tanúsága szerint az új Regina Evo magán viseli az ikonikus előd összes jellegzetességét. Ezek közül a leglátványosabb talán az ülés sajátos elhelyezése, valamint a hardtailekre – vagyis a hátsó felfüggesztés nélküli motorokra – hajazó vázkialakítás, és persze ott a műalkotásnak is beillő csepptank.

horex-regina-650-2022
Messziről a legfeltűnőbb változás a 350-es őssel szemben az, hogy praktikus okokból balról a jobb oldalra és alulra került a kipufogó. Gyönyörű a polírozott alumínium tank, de a motoron számos helyen ott látható régi márkaemblémák is megteszik a hatásukat

Az erősen retró jellegű géphez kicsit közelebb lépve feltűnik, hogy itt úgyszólván minden karbonszál-erősítésű műanyagból készült a sárhányóktól kezdve, a lámpaborításon és az üléstartó konzolon át, egészen a lengőkarig, nem is szólva a monocoque vázról – igaz, ez utóbbi csak az első száz példány kiváltsága lesz. Nem véletlen az anyagválasztás, hiszen a Horex jelenlegi tulajdonosa a karbonspecialista 3C-Carbon Composite Company GmbH.

horex-regina-650-2022
A nyereg is 3D-nyomtatással készült

A Horex a gép mozgatását természetesen ezúttal is egy egyhengeres motorra bízta. A 600 köbcentis, dupla vezérműtengelyes (DOHC), hatfokozatú váltóval társított, nem igazán túlbonyolított egység 47 lóerőt és 54 Nm nyomatékot tud, ami elsőre nem tűnik túl combosnak, a valóságban azonban az erőforrás tudása bőven elegendő a motorhoz, hiszen a Regina a pillekönnyű összetevők révén csupán 133 kilót nyom.