A VR6-os hengerelrendezésű, ezáltal mindössze tizenötfokos hengerszögű blokk nem ismeretlen a Horex rajongói számára, hiszen a korábbi típusokat, a Roadstert és a Classicot is ugyanez a 126 lovas egység hajtotta.

horex vr6
Soros, mégis V-elrendezésű. A kompakt méret titka a speciális felépítés és a hegyes hengerszög

Az újdonság inkább a Cafe Racer 33 formájában és felfüggesztéseiben rejlik, hiszen az egyszerű csupaszgép és a különleges fényezésű, drótküllős kerekeken futó Classic után most itt a valódi fenegyerek, a csutkakormányos, egyszemélyes, Öhlins lábakon álló utcai versenyző.

horex vr6
Horex VR6 Cafe Racer 33

A bemutató 249 kilós menetkész tömeget ígér a Horex kapcsán, igaz kétkerekűt csurig tankolva ehhez újabb 12-13 kilót kell hozzáadnunk, de a súly ebben a szegmensben kevésbé lényeges, sokkal fontosabb, hogy megjelenés és teljesítmény terén sincs szégyenkezni valója a német izomgépnek. Hatvannyolc millis hengerfurataiból kereken 120 Nm-es forgatónyomatékot és 126 lóerős teljesítményt csalogattak elő a mérnökök, s az 1218 köbcentis jószág - a tankra hasalva - akár 250-es tempóra is képes, legalább is az elektronika ennyiben maximálja a végsebességét.

Fel a hangerőt! Így szól a kétszer három henger 1218 köbcentiből...

Nem csak rendhagyó felépítése, de vételára miatt is ritka vendég lesz a Café Racer az utakon, ugyanis a 33-as szám a vételárra is utal - 33 333 eurót kell leszurkolni annak, aki rendelni szeretne egyet a nem mindennapi csupaszmotorból.