Nincs mellébeszélés, az 1903-ban alapított skandináv gyártó honlapján rögtön a lenyűgöző műszaki adatokkal sokkolják az arra járó motorosokat. Hangzatos körmondatok helyett csak annyi áll a 701 Supermoto képe mellett: 74 lóerő és 145 kilogramm, a motorozás valódi esszenciája.

husqvarna-701-supermoto-10318
A magasabb, akár kilencezres percenkénti fordulatszám ellenére a Husqvarna erőforrása kulturáltabban jár, mint elődje, és még károsanyag-kibocsátása is csökkent

Ezt a rendkívül alacsony tömeget úgy érték el, hogy a segédvázat és az üzemanyagtartályt is pillakönnyű poliamidból készítették, emellett a csupán 3900 grammot (!) nyomó alumínium lengővilla is hozzájárult a sikerhez. Az új 701 króm-molibdén vázához egy 215 millis rugóúttal büszkélkedő, 48 millis csúszószár-átmérőjű WP villát csatoltak, amihez a Brembo négydugattyús, radiálisan rögzített féknyerge csatlakozik.

husqvarna-701-supermoto-10321
Végtelen pályázás? Hiába a rendkívüli literteljesítmény, a 701 tízezer kilométeres szervizintervalluma a túramotorokkal vetekszik

A 692,7 köbcentis, négyütemű egyhengerest egy 50 millis torokátmérőjű Keihin üzemanyag-befecskendező táplálja a 13 literes űrtartalmú tankból. Az erőforrás érdekessége, hogy még pörgősebb mint elődje, ennek révén csúcsteljesítménye csaknem tíz százalékkal, 74 lóerőre nőtt, de a kezdő motorosok fojtott, 35 kW-os kivitelben is megvásárolhatják. A rendkívüli teljesítménynövekedés azért is szenzációs, mert az erősebb hajtómű egyben tisztább üzemű is lett, hiszen új modellként már az EURO 4 előírásait kell teljesítenie.