· 2019. november 28. 15

Ilyen nincs, és mégis: itt az új Italjet Dragster

Vadorzó a javából

A milánói EICMA kiállítás egyik legtöbbet látogatott standja minden bizonnyal az éppen hatvan éve alapított Italjeté volt, hiszen egy valódi különlegesség várta a publikumot az olaszoknál. Leleplezték ugyanis a sárteke legvagányabb robogóját, az új Dragstert, mely három változatban, 125-ös, 150-es és 200-as motorral csalogatja a vevőket.
Már az első széria elég egyedire sikeredett, merthogy ebben az osztályban egyedülálló módon függőcsapszeges kormányzással és térhálós vázzal hívta fel magára a figyelmet, s külseje is meglehetősen egyedinek számított.

Ilyen nincs, és mégis: itt az új Italjet Dragster

Nincs kétségünk afelől, hogy a több mint két évtized után bemutatott utóddal is a meghökkentés volt az Italjet célja, no és az, hogy mindenki tisztában legyen vele, mire képesek az olasz tervezők, ha szabad kezet kapnak. Nem meglepő módon a 2020-as Dragster formája az elődjére hajaz, de ha lehet, még extravagánsabb részletek jellemzik, különösen a csupasz váz, a szabadon hagyott központi rugóstag és az első-hátsó felfüggesztés látványa káprázatos.
{{articleGallery[24018].caption}}
A talján szörnyeteget továbbra is függőcsapszeges első futóművel szerelik fel. A gyáriak által ISS-nek, azaz Independent Steering Systemnek nevezett megoldás nagy előnye, hogy sokkal jobban megszűri az úthibákat, mint a hagyományos változat.
{{articleGallery[24019].caption}}
Nem mehetünk el szó nélkül az egyhengeres, négyütemű, négyszelepes, DOHC-vezérlésű, Euro 4-es erőforrások mellett sem, közülük a nyolcadliteres 11,2 kW-os (15 LE), a kétszázas pedig 16,5 kW-os (22,5 LE) teljesítménnyel büszkélkedhet, a 150-es adatait viszont még nem hozták nyilvánosságra.
{{articleGallery[24020].caption}}
Bár a CVT-váltós méregzsák menetteljesítményeiről egyelőre nem beszél a gyár, a legerősebb változat biztosan megfutja a 150-160 km/órát, és ha a motoros kihasználja a gép képességeit, hamar kiürül a mindössze hétliteres tank is.