Már az első széria elég egyedire sikeredett, merthogy ebben az osztályban egyedülálló módon függőcsapszeges kormányzással és térhálós vázzal hívta fel magára a figyelmet, s külseje is meglehetősen egyedinek számított.

Ilyen nincs, és mégis: itt az új Italjet Dragster

Nincs kétségünk afelől, hogy a több mint két évtized után bemutatott utóddal is a meghökkentés volt az Italjet célja, no és az, hogy mindenki tisztában legyen vele, mire képesek az olasz tervezők, ha szabad kezet kapnak. Nem meglepő módon a 2020-as Dragster formája az elődjére hajaz, de ha lehet, még extravagánsabb részletek jellemzik, különösen a csupasz váz, a szabadon hagyott központi rugóstag és az első-hátsó felfüggesztés látványa káprázatos.

ilyen-nincs-es-megis-itt-az-uj-italjet-dragster-24018
Elöl 120/70 R12, hátul 140/60 R13 méretű abroncsokon gurul az apró izompacsirta, az erősebb változatoknál ABS is segít a biztonságos megállásban

A talján szörnyeteget továbbra is függőcsapszeges első futóművel szerelik fel. A gyáriak által ISS-nek, azaz Independent Steering Systemnek nevezett megoldás nagy előnye, hogy sokkal jobban megszűri az úthibákat, mint a hagyományos változat.

ilyen-nincs-es-megis-itt-az-uj-italjet-dragster-24019
Igazán látványos a króm-molibdén vázstruktúra, ami - igazodva a nem csekély teljesítményhez - sokkal erősebb a hagyományos változatoknál. A kétszázas üres tömege 112 kg

Nem mehetünk el szó nélkül az egyhengeres, négyütemű, négyszelepes, DOHC-vezérlésű, Euro 4-es erőforrások mellett sem, közülük a nyolcadliteres 11,2 kW-os (15 LE), a kétszázas pedig 16,5 kW-os (22,5 LE) teljesítménnyel büszkélkedhet, a 150-es adatait viszont még nem hozták nyilvánosságra.

ilyen-nincs-es-megis-itt-az-uj-italjet-dragster-24020
Elöl 175, hátul 240 mm átmérőjű tárcsák lassítanak, az abroncsokat a Pirelli szállítja.

Bár a CVT-váltós méregzsák menetteljesítményeiről egyelőre nem beszél a gyár, a legerősebb változat biztosan megfutja a 150-160 km/órát, és ha a motoros kihasználja a gép képességeit, hamar kiürül a mindössze hétliteres tank is.