Holnaptól kezdődően november másodikáig bezárólag tizennégy Superbike fordulót izgulhatunk majd végig az idei Superbike szezonban. Az újonnan életbe lépő EVO-szabálynak köszönhetően – amiről bővebben ide kattintva olvashattok – 2009 óta nem volt ennyire népes mezőnye a ’bike-nak. Rekord számú, nyolc különböző motorkerékpár-gyártó gépein összesen 25 versenyző neve köszön vissza a listákról, közöttük két magyar fiúval.

WSBK 2014
A mezőny három S 1000 RR-jéből kettőn a mi fiain ülnek: Tóth Imre és a Superbike-újonc Sebestyén Péter mellé a javarészt magyarokból álló csapatba német telemetriamérnökök érkeztek a BMW-től. Peti hétfői tesztsérülése miatt holnap (pénteken) döntenek az orvosok, hogy elindulhat-e a vasárnapi futamokon

Az elvárásoknak nem megfelelő eredményeik miatt sajnálatos módon a BMW nem indít hivatalos gyári csapatot az idén, így Evóban a BMW Motorrad Italiás Sylvain Barrier (2013-as Superstock 1000 bajnok) mellett a Racing Team Toth színeiben Sebestyén Péter, míg a Superbike kategóriában egyedül Tóth Imre lesznek azok, akik a bajor S 1000 RR-t viszik táncba.

Idén a másik nagy és legsikeresebb európai gyártó, a Ducati is visszafogottan jelentkezik. A nyitott kategóriát Chaz Davies és Davide Giugliano célozza a Panigale R-rel, míg Evóban csupán egy legény, Niccoló Canepa pattan bolognai gép nyergébe. A 1199 tavalyi szereplése és az idei teszteredmények alapján azonban még van fejlesztenivaló a forradalmi Ducatin, ezért várhatóan nem ők lesznek azok, akik a nagy meglepetést fogják szállítani 2014-ben.

WSBK 2014
A tavalyi BSB-bajnok Alex Lowes és WSBK-második Eugene Laverty igazán ütőképes csapatot alkotnak. Érdemes lesz odafigyelni a Crescent Suzukikra

Ez a feladat a szezon előtti három privát, illetve az e hét elején, már az ausztrál pályán tartott hivatalos FIM-tesztek végeredményei alapján a Voltcom Crescent Suzuki csapatra vár. A tavalyi BSB-bajnokot és WSBK-újoncot, a brit Alexander Lowest, illetve a ’13-as világbajnokság második helyezettjét, az ír Eugene Lavertyt jegyző suzukis alakulat meggyőző formában mutatkozott be a gyakorlások során.

Ugyan a tavaly még Aprilia RSV4-et hajtó Laverty is elismerésre méltó módon és időket motorozott a teszteken, mégis Lowest érdemes külön kiemelnünk. Tavalyi BSB-s Hondájáról az új GSX-R-re átülő fiatal, brit versenyző nem csak önmagához viszonyítva ért el szép eredményeket, nem egyszer még - pályaismeretben kétségkívül tapasztaltabb - csapattársát is jócskán megelőzte. Sok bennfentes szerint Alexander Lowes bárkinek okozhat váratlan meglepetéseket az idén, közöttük a címvédőnek, a Kawasaki Racing Teames Tom Sykesnak!

WSBK 2014
Sykes motorján büszkén feszül az 1-es rajtszám. A kawasakis címvédő az Apriliához igazolt Marco Melandrit tekinti legnagyobb idei ellenfelének

A 2013-as Superbike-világbajnok azonban a jelek szerint ott szándékozik folytatni, ahol tavaly abbahagyta. A hét első két napján tartott Phillip Island-i teszteken ő motorozta a legjobb összetett időt, csupán öt ezredmásodperccel maradva el a körrekordtól. Sykes magabiztosan várja a hétvégi szezonnyitót, s a sajtótájékoztatón elárulta, a BMW kivonulása után az Apriliához átigazoló Marco Melandrit szándékozik leginkább szemmel tartani.

Az elmúlt három évben a BMW-t erősítő, idén az Aprilia Racinghez aláíró, 31 éves olasz viszont továbbra sem épült fel teljesen tavalyi sérüléséből. A #33-as jobb bokája november óta beteg, de „Macio” elmondása szerint a sikeres műtétek hatására a motorozásban szinte már semmi sem gátolja.

WSBK 2014
Az Aprilia „ezüst tűzgömb” névre keresztelte az új fényezésű RSV4-et, amit a francia Sylvain Guintoli mellett Marco Melandri kap feneke alá az idén. A 33-as rajtszámú olasz három nyeretlen BMW-s szezon után elszántabb, mint valaha

Nem szabad elmenni szó nélkül a Pata Honda alakulat mellett sem, hiszen egy Jonathan Rea és Leon Haslam szintű tapasztalt, gyors pilótaduó szinte álomszerű felállás lenne bármelyik csapatfőnök számára, s a jövőre nyugdíjba vonuló Honda CBR1000RR sem volt még talán soha annyira ütőképes a Ten Kate csapat által felkészítve, mint az idei új SP-változat. Ugyanakkor Rea nem dédelget hiú reményeket. „A mezőny annyira szoros lesz az idén, hogy akár tízen is esélyesek lehetnek a győzelemre” – mondta a ma délelőtti, Phillip Island-i sajtótájékoztatón a reális elvárásokat megfogalmazó brit motoros.

WSBK 2014
A versenyzők szerint leginkább a vezérlő és vezetéssegédleti elektronikákban fejlődött sokat a CBR1000RR tavalyhoz képest. Noha a teszteken nem fértek be soha a top háromba, Rea és Haslam is esélyes lehet bármire…

Bajnoki esélyük ugyan nem sok van, mégis üdvözlésre méltó üde színfoltja lesz a 2014-es kiírásnak három új gyártó és csapataik: a Bimota, az MV Agusta és az Erik Buell Racing is gyári Superbike-csapatot indítanak az idei szezonban. A legendásan csodaszép MV F4 RR egyetlen példányát Claudio Corti, 2005-ös SuperStock 600-bajnok fogja terelgetni, de beismerten tanulóévre készülnek a vareseiek; ebben a mezőnyben és egy ennyire új motorral még egy dobogó is csodával határos eredmény lenne az MV számára.

India legnagyobb motorkerékpár gyártójával, a Heróval összeállva Erik Buell nem egy, de azonnal kettő EBR 1190RX-et fog felállítani a rajtrácsra, rajta két AMA-veterán amerikaival, Aaron Yates-szel és Geoff May-jel. A radikális technikai megoldásokban bővelkedő, kéthengeres 1190RX-ek homologizációját az FIM még tavaly elfogadta, s ezzel az EBR lesz a világ első amerikai márkája, ami részt vesz a Superbike vébén.

WSBK 2014
Team Hero EBR: Erik Buell papa jó szokásához hűen sosem adja fel, 2014-ben két versenyzővel első amerikai gyártóként vesz részt a Superbike-világbajnokságon!

A Bimota vadonatúj, BMW S 1000 RR-blokkos, EVO-kategóriás BB3-ai azonban hiányozni fognak a szezonnyitó Phillip Island-i futamokról most hétvégén. Az FIM előírásainak értelmében WSBK versenyzésre csak az a motorkerékpár homologizálható, amelyből az adott szezon első futamáig minimum 125 darab utcai, bárki által megvásárolható példányt kereskedelmi forgalomba hoz a gyártó. Ezt a kitételt azonban a Bimota ez idáig nem tudta teljesíteni, ezért a tavaly Supersportban bemutatkozó brit Christian Iddont és a 2010-es SuperStock bajnokot, az olasz Ayrton Badovinit valamint Bimotáikat hiába keressük majd most hétvégén.

WSBK 2014
Együtt pózol 2014 favoritjainak krémje, azaz balról jobbra haladva Sykes, Lowes, Haslam, Davies, Rea és Laverty

Phillip Islanden holnap (február 21-én) indul be a banzáj az első szabadedzésekkel, de a szombati kvalifikáció már nem teljesen abban a formában zajlik, mint azt tavaly megszoktuk. Az úgynevezett Tissot-Superpole 1. és 2. kvalifikációs futamain az edzésen az első húsz legjobb eredményt elérő motoros indulhat. A leggyorsabb tíz automatikusan bekerül a Superpole 2-be, de előtte még a második tíz csap össze a Superpole 1-en. Itt a 13. és 20. rajthely közötti pozíciók sorsa dől el, míg az első tizenkettő a szintén negyedóra hosszúságú Superpole 2-ben rendezi le egymás között a starthelyek sorsát.

A futamok vasárnap (február 23-án), magyar idő szerint hajnali kettőkor (SBK 1) és 4:40-kor (SBK 2) kezdődnek. Jó szórakozást kívánunk mindenkinek!