Nem vártak a novemberi EICMA-ig a KTM szakemberei, és már Kölnben lerántották a leplet a népszerű Adventure család négy új tagjáról. Természetesen nem hiányozhatott a nemes egyszerűséggel csak „leggyorsabb enduróként” aposztrofált 1290 Super Adventure R sem, mely 140 Nm-es csúcsnyomatékával és kereken 160 lovas teljesítményével egyedülállóan erős a fűzöttküllős kerekeken futó masinák között.

intermot-motorkiallitas-2016-csupaszmotorok-10408
Aszfaltra az S, míg terepre a magasabb R változat érkezik a Super Adventure-ből
Jelen volt még a karcsúbb, egyben szerényebb teljesítményű, 125 lovas 1090 Adventure, illetve vagányabb névrokona a 1090 Adventure R, továbbá a gyár által úttörőként emlegetett 1290 Super Adventure S is.
intermot-motorkiallitas-2016-csupaszmotorok-10405
Ha nem csak a teljesítmény számít - új, 1090-es taggal bővül a kalandor família
Nagy volt a sürgés-forgás a Suzuki háza táján is, ami az elképesztő modellválasztékot látva nem is meglepő. Természetesen a GSX-R1000, illetve a GSX-R1000R vitte a prímet - a csupán 202 kilós és 202 lóerős superbike egyből kétféle kivitelben jelent meg a látogatók előtt. Az alapkivitel változó szelepvezérléssel, tízfokozatú kipörgésgátlóval, továbbfejlesztett blokkolásgátlóval és - egyebek mellett - Bridesgtone Battlax Racing Street RS10 gumikkal igyekszik vásárlókat csábítani, de az R változat még erre is rátesz egy lapáttal.
intermot-motorkiallitas-2016-csupaszmotorok-10400
Príma tömeg/teljesítmény aránnyal és minden eddiginél gazdagabb felszereltséggel érkezik a két új, literes GSX-R
A csupán egy kilóval nehezebb, mégis kétirányú gyorsváltóval, rajtprogrammal, csúcskategóriájú Showa villával és LED-es nappali menetjelzővel érkező GSX-R1000R a bő három évtizedes GSX-R-történet legkifinomultabb, egyben leggyorsabb szereplője. Bizonyára sokan szeretnék mielőbb megkaparintani az újdonságot, de erre sajnos még hosszú hónapokat kell várniuk, ugyanis leghamarabb 2017 júniusában kerül a szalonokba. Szinte megbújtak a két zászlóvivő mellett a további újdonságok, mint például az agresszívabb fejidommal, csupán 213 kilós tömeggel és 114 lovas teljesítménnyel hódító GSX-S750 és a kategóriájában legjobb tömeg/teljesítmény aránnyal büszkélkedő A1-es, a vadonatúj GSX-R125.
intermot-motorkiallitas-2016-csupaszmotorok-10401
Mintha csak az ezres rokont látnánk: a 750-es is beállt a sorba, már ami a kinézetet illeti
Nem panaszkodhattak a túragépre ácsingózó motorosok sem, őket a vadonatúj színekben debütáló, erősebb, nyomatékosabb V2-essel, átdolgozott vázzal és gazdagabb felszereltséggel felfrissített V-STROM 650 és V-STROM 650XT-k csábították a kék-fehér standra. A közkedvelt 650-esek mellett a literes névrokon is alaposan megújult: erőforrása immáron 110 Nm-es forgatónyomatékkal büszkélkedhet, túraalkalmasságát pedig a rendkívül kényelmes ülés, az állítható légterelő, az alapáron kínált kézvédő, illetve a többfokozatú kipörgésgátló fokozza.
intermot-motorkiallitas-2016-csupaszmotorok-10410
A literes V-Strom is kétféle kivitelben érkezik. A terepesebb, XT-hez extraként fűzöttküllős kerék és kónuszos kormány is kapható
Ahogy arra már számíthattunk a korábbi pletykák alapján, a Harley a vadonatúj Milwaukee Eight blokkal, pontosabban az új V2-es köré épített túragépekkel lepte meg a közönséget. A Kölnben megjelent Road Kingben már az új, hemiszférikus, azaz félgömb alakú égéstérrel készülő, 1745 köbcentis erőforrás dolgozott, s az amerikai márka berkein belül forradalmi jelentőségű nyolcszelepes valószínűleg hamarosan további típusokban felbukkan.
intermot-motorkiallitas-2016-csupaszmotorok-10403
Néhány héttel a leleplezés után már az új típusban láthatta a közönség az új, 107 köbhüvelykes V2-est
A Triumph két szemrevaló klasszikust, a Bonneville T100-at és a Street Cupot hozta el a német seregszemlére. A Street Twin 80 Nm-es csúcsnyomatékú, folyadékhűtéses, kereken kilencszáz köbcentis sorkettesét öröklő retrogépek hasonló műszaki alapra épülnek, mégis meglehetősen eltérőek - a Bonnie egyszerű klasszikus, míg a Street Cup vérbeli café racer.
intermot-motorkiallitas-2016-csupaszmotorok-10409
Tény, hogy látványos lett az új, 900-as Street Cup, de nem helyettesíthette a gyár által csak „Brutal Beautyként” emlegetett nagyágyút, mely valószínűleg csak Milánóban mutatkozik be
Néhány méterre a régies csupaszmotoroktól már a nakedek új nemzedéke sorakozott fel - a Yamaha standján az agresszívabb, teljesen átdolgozott MT család sokkolta a járókelőket. Közülük is az MT-09 tucatnyi ponton módosított, 2017-es változata volt a legérdekesebb, hiszen a bestsellernek számító modell - többek között - csábítóbb fejidommal, hatékonyabb, LED-es fényszóróval, átdolgozott segédvázzal, üléssel és rendszámtartóval lépett színre.
intermot-motorkiallitas-2016-csupaszmotorok-10390
Még agresszívabb megjelenésű és kifinomultabb lett az MT-09, melynek első és hátsó traktusát jelentősen átdolgozták. Külön figyelmet érdemel a rendszámtartó, ami lehetővé tette, hogy rendkívül rövid és látványos faridomot készítsenek
Emellett vadonatúj fejlesztésű, nyomatékhatárolós és kisebb erővel működtethető tengelykapcsoló, gyorsváltó, kifinomultabb első felfüggesztés, kisebb és formásabb kipufogódob, valamint nagyobb légbeömlők teszik igazi ásszá az új MT-09-et.
intermot-motorkiallitas-2016-csupaszmotorok-10394
Miként megszokhattuk, az SP jelzés ezúttal is egy sportosabb kivitelt takar
Természetesen nem hiányozhatott a tavaly ősszel, Milánóban leleplezett MT-10 új, SP kivitele sem. Ebben olyan műszaki csemegék kaptak helyet, mint az Öhlins elektronikusan vezérelhető versenyteleszkópja, a még részletesebb, színes TFT-kijelző, a már említett gyorsváltó, a kipörgésgátló és az üzemmódválasztó, hogy csak a leglényegesebbeket említsük.
intermot-motorkiallitas-2016-csupaszmotorok-10397
Nem éppen terepmotor, de a formája az endurók őseit idézi
Nem maradtak hoppon a klasszikus Yamahákra ácsingózók sem, nekik a tengerentúlon korábban bemutatott, és most már Európában is elérhető scrambler, az SCR950 okozott kellemes perceket. A stílustiszta terepmotor acél csővázában a kiforrott, 60 fokos hengerszögű, léghűtéses, nyolcszelepes V2-es kapott helyet, mely 79,5 Nm-es forgatónyomatékával etalon a kategóriájában. Nem úgy a hasmagasság, az csupán 145 milliméter, bár az is igaz, hogy egy mai scramblernek már nem valódi terepen, hanem a város forgatagában kell bizonyítania, s a Yamaha V2-ese megjelenés, hang és gyorsulás tekintetében is állja a sarat a kihívókkal szemben.
intermot-motorkiallitas-2016-csupaszmotorok-10391
Ki kerül a rivaldafénybe? Néhány hét múlva kiderül, amikor a következő nagy mustra, az EICMA megnyitja kapuit
Több tucat új modell debütált hát Kölnben, de ezzel koránt sincs vége a meglepetéseknek, elvégre hamarosan Milánóban gyűlik össze a motorosvilág apraja-nagyja, és biztosak lehetünk benne, hogy az olasz seregszemlére is sok-sok újdonságot tartogatnak a gyártók. Amint megnyitja kapuit a 2016-os EICMA, azt ott fellelt érdekességekről is részletesen beszámolunk.