· 2019. július 31. 10

Itt a Triumph gigantikus csúcsmodellje

Minden kiderült a Rocket III-ról

Májusban már sejthettük, hogyan néz majd ki a nagy szériás Rocket III, minekután előrukkoltak az erre épülő házi custom géppel, a TFC-vel.
Nem nagyon akad ellenfele az utakon a britek óriásának, mivelhogy a hatalmas és tekintélyes Rocket III a legnagyobb sorozatgyártású motorkerékpár-erőforrással kelleti magát.

Itt a Triumph gigantikus csúcsmodellje

A típus pályafutása éppen 15 évvel ezelőtt kezdődött, az akkori modell 2,3 literes, soros, háromhengeres aggregátjával szinte minden motorrajongót elbűvölt.
{{articleGallery[22746].caption}}
Úgy tűnik, a fejlesztőknek nem volt elég az akkori méret, miután az új széria friss fejlesztésű alumínium vázába egy 2458 köbcentire növelt hengerűrtartalmú erőforrást építenek. Mindösszesen 167 LE és 221 Nm maximális nyomaték szabadul fel, szükség is van a 240/50 ZR16-os Avon Cobra Chrome hátsó abroncsra.
{{articleGallery[22744].caption}}
A nem mindennapi teljesítmény talajra vitelében kanyar-ABS, visszagurulásgátló, dőlésszög-érzékelős kipörgésgátló és üzemmód-választó segít. Az újdonságról készült videóban minden fontosabb részlet jól látszik, nézzétek csak!
A sportosabb R és a túrázóknak ajánlott GT egyaránt húszküllős öntött alumínium kereket kap, a szériafelszerelések között megtaláljuk a TPMS guminyomás-érzékelőt, a kulcsnélküli indítást és az USB-töltőt is.
Ami a felfüggesztést illeti, elöl 47 mm-es, az összes paraméterében állítható Showa teleszkópvilla dolgozik, hátul szintén Showa gyártmány a központi, állítható rugóstag, az elöl 320, hátul 300 mm-es tárcsákkal összeállított fékrendszer pedig a Brembótól érkezik.
{{articleGallery[22745].caption}}
Az újdonság árát egyelőre nem hozták nyilvánosságra, de - a TFC-ből kiindulva - 15-20 ezer font, azaz 6-8 millió forint körüli összegre tippelünk.