Jelentős változások lesznek a Magyarországon forgalmazott üzemanyagoknál, változik a benzin és a gázolaj összetétele.

Környezetvédelmi szempontok miatt vezetik be az új benzint

Miként azt Kaderják Péter, az ITM államtitkára néhány napja közölte, 2020. január 1-től a benzinbe és a gázolajba keverendő, megújuló energiaforrásnak minősülő, biológiai eredetű összetevők aránya negyedével, a korábbi 6,4-ről 8,2 százalékra nő. Az így létrehozott üzemanyagot E10 névvel illetik, mindemellett jó tudni, hogy a 95-ös benzin bioetanol-aránya legalább 6,1 százalék lesz. Ugyanakkor továbbra is maradhat a piacon olyan termék, aminél nem előírás a biokomponens - a szabályozás szerint ezeket prémium üzemanyagként árusíthatják a kúttársaságok.

itt-az-e10-es-uzemanyag-22787
Nincs fél év, és megjelenik itthon is az E10. Áráról egyelőre nincs információnk, de a benzinnél olcsóbb etanolnak köszönhetően elvileg kevesebbe kerül majd, mint a mostani 95-ös.

Sokakban felmerülhet a kérdés, vajon nem károsítja-e a járművek erőforrását vagy üzemanyag-ellátó rendszerét a több etanol. Nos, a minisztérium szerint nem. Ellenben arra érdemes felkészülniük a régebbi, karburátoros motorok gazdáinak, hogy az új E10 hosszú távon, például több hónapos állás alatt dugulást is okozhat a karburátorokban, miután az alkohol feloldja a rendszerben vagy a tankban korábban keletkező lerakódásokat - igaz, ilyen bajokat a jelenlegi üzemanyagok is okozhatnak. Valamint az sem mellékes, hogy az etanol - a benzinnel ellentétben - elegyedik a vízzel, ami korróziót okozhat a karburátorban.