Már az első napon összefutottunk a rend éber őreivel, ugyanis egy Peugeot záróvonalon előzött meg minket a vasút előtt, így nekünk is meg kellett várnunk az intézkedést. Eléggé mérgesen nézett ránk a hapsi... Amíg őt bűntették mi szépen befaltuk az otthonról hozott szendvicseket:

jawa motorostura

Ukrajnában az árak és a benzinfajták is erősen eltérnek a hazaitól, ugyanis a 95-ös a legjobb, 80-as a legrosszabb nafta. Láttunk kutat, ahol 72-es is volt, viszont állandó, hogy a töltőállomásokon mindig előre kell fizetni. Rendszerint még oda se értünk, már vették le a 92-est, de mi mindig 95-öst tankoltunk. Ami bevált, azon kár változtatni:

jawa motorostura

Lehet hogy túl mély lesz - ez volt az első gondolatom, ami végül be is igazolódott. A motort és a túra kimenetelét féltve inkább egy kerülőutat választottunk a kalandos, de veszélyes átvágás helyett:

jawa motorostura

Irány a beach! Igazán jól nézett ki a part, de végül csalódnunk kellett, ugyanis az Azovi-tenger fenekét húszcentis iszap fedi... Ezért kár volt fél órát motorozni a városból. Épphogy megmártózunk, azután mentünk is egy nyugis helyet keresni a sátrazáshoz:

jawa motorostura

Hipp-hopp, ott legyek, ahol akarok! Ez már a Fekete-tenger, és egy mikrobusz, amit rendkívül ügyesen parkoltak le a homokba - biztosan jó móka lesz kiszedni onnan:

jawa motorostura

Már Odessa felé tartottunk, amikor az ürge leintett minket - kifogyott a benzinje. Vittem is a kannát, felét beleöntöttem, utána mutogatja, hogy még egy kicsit. Elmagyaráztuk neki (kézzel-lábbal), hogy beletöltöm a maradékot, ha mehetek egy kört a motorjával. Kért egy igazolványt, és már indulhattam is:

jawa motorostura

Hazafelé felkapaszkodtunk Európa egyik legszebb hágójára, a Transzfogarasra is. Nem volt egy száguldás, de a kétütemű technika makacsul vonszolta felfelé a fogatot a hosszú emelkedőn... Méltó megkoronázása volt a hatezer kilométeres túrának:

jawa motorostura

Igazán jó móka, és életre szóló élmény volt, de a történet itt nem ér véget. Történt ugyanis, hogy egy merész gondolattól vezérelve beadtuk nevezésünket a Budapest-Bamako-ralira, a szervezők pedig elfogadták a jelentkezésünket a Spirit kategóriába. Most már "csak" az út műszaki és anyagi feltételeit kell megvalósítanunk, ezért is keresünk támogatókat, szponzorokat, talán fantáziát látnak egy őrült duóban, akik garantáltan feltűnést fognak kelteni a fekete kontinensen :)

Akit bővebben érdekel a keleti kaland és a Bamakó-ralis indulás részletei, az megtalál minket az Oldalkocsis Betyárok-on, illetve további képek és videók között böngészhet galériánkban!