Csaknem négy éve, hogy 2016-ban a Mahindra felvásárolta az egykori csehszlovák csillagot, a JAWA-t, ami nem meglepő lépés, hiszen a Mahindra tulajdonában vannak a Peugeot és a BSA motorkerékpárok jogai is. A vásárlás óta az elmúlt években folyamatosan az újrainduláson ügyködtek, és a sikeres indiai rehabilitáció után most készen állnak az európai piacra termelni. Három kerékpárt készítenek Ázsiának és – talán – az öreg kontinensnek is: Jawa Forty Two, Classic és Pérák modellek formájában.

jawa-perak-visszater-europaba-25432
Nomen est omen - így fest a Jawa Classic elnevezésű modellje

Sajnos, kevés hiteles információt kapunk a gyár részéről az EURO 5- ös változatokról, viszont az internet lelkes rajongótábora már több képet is felkapott e témában. Vajon hogy néznek majd ki azok a típusok, amelyek Európába érkeznek? Mennyiben térnek majd el indiai társaiktól? Úgy tűnik, hogy hamarosan megtudjuk…

Visszatér Európába a JAWA?

A Jawa Pérák indiai modellt 334 köbcentiméteres, egyhengeres, folyadékhűtéses erőforrással szerelik fel, melynek teljesítménye 30 lóerő. Persze ügyeltek rá, hogy hasonlítson a hasonló nevű elődre, ezért a kipufogó és a henger bordája olyan, mintha ebben is kéthengeres, levegős erőforrás dolgozna. Szerencsére mindegyik modell ABS-szel felszerelt, így ez nem lehet akadálya, hogy India után Európában is megkezdje hódító útját a cseh márka.

jawa-perak-visszater-europaba-25433
Valószínűleg ilyen, vagy ehhez nagyon hasonló lesz a JAWA európai Pérák modellje

Sajnos hivatalos forrásból még nem erősítették meg a motorok érkezését, de ezúttal is igaz, hogy nem zörög az a bizonyos haraszt… Látva, hogy milyen kapósak a megfizethető retró motorok Európában, szinte borítékolható a JAWA-k érkezése, főleg hogy ilyen szemrevaló gépekről van szó. Friss galériánkban Ti is megnézhetitek, milyen vagány modellekkel készül a visszatérésre a cseh-indiai vállalat.