Eddig sem volt hiány látványos gépekből a Jawa háza táján, elég ha a látszólag merevvázas Perakra gondolunk, mely az 1948 és 1956 között gyártott Pérák újraértelmezése, mégpedig 27 lovas teljesítménnyel és szerény, átszámítva alig 800 ezer forintos vételárral.

A virtuális átalakulás lépésről-lépésre

Az SRK Designs egy másik klasszikust, a Jawa Forty Two-t vette kezelésbe - mármint virtuálisan. Gyakorlatilag megegyeznek az alapok, tehát a váz és az erőforrás érintetlen maradt, hogy a valóságban is könnyen, olcsón elkészíthető legyen az átirat. Az abroncsok és az első-hátsó felfüggesztés cseréjével máris egy vérbő terepgép született a kimondottan visszafogott Forty Two-ból, ráadásul a srácok nem csak a végeredményt osztották meg velünk - bepillanthatunk a virtuális építés folyamatába is.

A Jawa egyébként négy modellel van jelen az ázsiai piacon: a már említett, bobber stílusú Perakkal, főszereplőnkkel, a Forty Two-val, emellett elérhető az egyszerűen csak „JAWA”-nak hívott klasszikus csupaszmotor, valamint ennek díszesebb, korlátozott példányszámú kiadása, melyet a gyár fennállásának 90. évfordulójára adtak ki.