Egy huszárvágással legálissá tették Franciaországban a különböző elektromos kerékpárokat és rollereket, miután januárban bevezették a vezetői engedélyhez nem kötött, könnyű elektromos kétkerekű járműkategóriát.

jogositvany-nelkuli-motorkartegoria-franciaorszag
Bukósisak használata nem kötelező, de erősen ajánlott – szögezték le a módosítás szerzői –, miként a fényvisszaverő mellény viselését is javasolják a rollerek, e-kerékpárok vezetőinek

A 2022. január 14-én kelt, Nº 2022-31 számú rendelet alapján ide sorolnak minden elektromos hajtású kétkerekűt, legyen az robogó, roller vagy e-kerékpár,

ami legfeljebb 25 km/órás végsebességre képes, maximum 350 watt teljesítményű és saját tömege nem több 30 kilónál.

Nagy könnyítés, hogy sem jogosítvány, sem rendszám nem szükséges a használatukhoz, viszont kötelező biztosítás igen.

jogositvany-nelkuli-motorkartegoria-franciaorszag
Az új rendelet nem tesz különbséget az üléssel felszerelt vagy anélküli modellek között – egyikhez sem kell vezetői engedély

További kitétel, hogy nem vehetnek részt áruszállításban, pontosabban úgy fogalmaznak, hogy „tilos felszerelni őket áruszállításra alkalmas eszközzel”, viszont azt semmi nem tiltja, hogy üléssel felszerelt modelleket is így használjanak az emberek. Emellett nem mehetnek járdán, és vezetésük közben tilos telefonálni, illetve zenét hallgatni.

jogositvany-nelkuli-motorkartegoria-franciaorszag
Gyakorlatilag bárki közlekedhet ilyen rollerekkel Franciaországban, az egyetlen kikötés, hogy legyen érvényes biztosítás a járművön

A könnyítéssel valószínűleg azt szeretnék elérni, hogy az emberek – autó vagy motor helyett – inkább elektromos kerékpárt, illetve rollert használjanak a belvárosban, egyben azok is szabadon közlekedhessenek, akiknek nincs semmilyen jogosítványuk. Tegyük hozzá, hogy valóban ez a városi közlekedés egyik legolcsóbb, egyben legegyszerűbb módja, hiszen az e-roller alig százezer forintot kóstál, vagyis olcsóbb egy bringánál, mégis nagyban megkönnyítheti a helyváltoztatást.