A szokásos izgalmakkal tarkított versenyeket láthattunk a Katalán MotoGP-n, ahol 125-ben Barbera, 250-ben De Puniet, a GP kategóriában pedig Rossi idei harmadik győzelmét aratta.

125-ben ismét hatalmas zúzást láthattunk, az első 6 versenyző ismét 1 másodpercen belül teljesítette a 22 kört. Sokáig Lorenzo vezette az élbolyt, Pablo Nieto, aki eleinte messze volt az elejétől felszívta magát és megcsípte a harmadik helyet, míg Dovizioso 16 ezreddel, körülbelül fél kerékhosszal maradt le a spanyol Barbera mögött. Tóth Imi a 19. míg Talmácsi a 17. helyen fejezte be a versenyt.

Talmáék maradtak annál a taktikánál, hogy a versenyre D gumit tesznek fel, hogy már a futam megkezdése után legyen tapadása a gépnek. Persze ez azzal a kockázattal járhatott volna, hogy a verseny végére elfogy a gumi, és az urolsó körökben csúszkál a motor, de szerencsére nem így lett. A motorblokk teljesítménye annyira gyenge volt ezen a hétvégén is, hogy a szakértők szerint az eddigi eredmények Talma 120 %-os teljesítményének köszönhető. Talma fizikailag és szellemileg is elfáradt, hiszen a folyamatos koncentrálás előbb-utóbb felörli a tartalékokat. Gábor a 22 körös versenyt a 17. helyen zárta, és nagyon sajnálta, hogy nem tudott 1-2 pontot begyűjteni. Stefano, Talma managere elmondta, hogy nagyon nagy változások várhatóak a csapat körül, amiről természetesen mihamarabb tájékoztatunk benneteket.

A 250 is hasonlóan izgalmas volt, itt azonban az első helyért csak két versenyző, a helyi Pedrosa és a francia De Puniet harcoltak. De Puniet rendszerint a célegyenes végi féktávon mutatkozott jobbnak, míg Pedrosa a rákövetkező kanyarkombinációkat vette jobban, körökön keresztül előzgetve így egymást. Az utolsó körben végül De Puniet vette jobban az íveket, így ő tudott elsőként áthaladni a célvonalon, 9 másodpercet ráverve a harmadik helyezett Tony Eliasra.

A GP rajtja Rossinak sikerült a legjobban, az első kanyart követően az élre állt, és Gibernauval el is húztak a többiektől. A verseny ezután kettejük küzdelméről szólt, hol Rossi hibázott, hol Gibernau mérte el a féktávokat, igy jópár előzést láthattunk kettejüktől. Rossi az utolsó körben nem kívánt esélyt adni az erősebb Hondának, minden kanyart tökéletesen vett besöpörve ezzel az elsőnek járó 25 pontot. "Nagyon-nagyon boldog vagyok, hogy győzni tudtam, először Mugellóban aztán meg itt, mivel mivel mindkét verseny nagyon fontos a számomra."-nyilatkozta Rossi. "Rengeteg munkánk volt ezen a hétvégén, mind a csapat mind a Michelin nagyon keményen dolgozott, hogy jobb legyen a motor, szó szerint minden másodpercet kihasználtunk. A reggeli bemelegítésen módosítottunk még a bringán, aminek meglett az eredménye."..."Egy ponton Sete képes volt elmenni melettem, de utána csuszkálni kezdett, így ismét az élre tudtam állni. Három győzelem a bajnokság jelenelgi szakaszában fantasztikus. Jó volt látni, hogy a többi M1-el versenyző is az elejében végzett. A mai verseny kevésbé volt drámai mint a mugelloi, inkább a taktika játszotta a főszerepet, mindemelett nagyszerű verseny volt."

Harmadikként Marco Melandri fejezte be a 25 körös versenyt: "Nagyszerű nap ez számomra, mivel másfál éve várok erre a pillanatra. Köszönöm a csapatnak, a Yamahának és a Michelinnek - végre megcsináltuk. Az 5. kör után úgy gondoltam minden rendben van, aztán amikor láttam, hogy megvan az előnyöm Biaggival szemben, már nem húztam annyira a gázt. Okosan versenyeztem, koncentráltam, ezért vagyok a dobogón."

Emltésre méltó még Ruben Xaus, aki a mugelloi versenyen is elég jól tolta a tavalyi dukinak, és most is a 6. helyen végzett, megelőzve ezzel Capirossit és a hatalmasat fekvő Troy Baylisst. A kawások is jól szerepeltek, Nakano, aki az előző versenyen 300-al elesett, a 7., míg csapattársa Hofmann 11-ként végzett. Úgy látszik nekik nem voltak gondjaik a Bridgestonnal, nem úgy a Suzukis Kenny Robertsnek, aki kénytelen volt kiállni gumicserére. Érdekes volt látni, hogy miután visszaállt a versenybe a friss papucsokkal, majdhogynem letolta a páyáról az őt leköröző Gibernaut és Rossit.

Végeredmények