Kaland- és ralimotoros formatervvel, a Ninja 500-ból ismert sorkettessel és terepmotorhoz mérten nagy, 16 literes üzemanyagtartállyal érkezett meg a zöldek újdonsága, a félliteres KLE.

kawasaki-kle500-2026-bemutato

Mivel A2-es jogosítvánnyal vezethető, már 18 éves kortól kipróbálhatják a kezdő motorosok – ez bizonyára fontos érv lesz a 21/17-es keréken futó és KYB futóműre épülő KLE mellett. Miként a márkától megszoktuk, az újdonságból is többféle változat érkezik, és a gazdagabb felszereltségű kivitel a többi Kawához hasonlóan az SE nevet kapja.

kawasaki-kle500-2026-bemutato

Utóbbi könnyen megkülönböztethető az alapmodelltől, hiszen LED-irányjelzővel, TFT-műszeregységgel, nagyobb légterelővel, hatékony kézvédővel és masszív haspáncéllal érkezik. A mai trendeknek megfelelően a motor okostelefonnal társítható – miután letöltötted a Rideology App-ot –, és így nem lesz szükséged külön navigációs eszközre (köznyelvben: GPS-re), sőt hangvezérléssel is kezelhető lesz a mobil, hogy vezetés közben ne vonja el a figyelmedet.

kawasaki-kle500-2026-bemutato

Figyelmeségre és lelkiismeretes tervezésre utaló részlet, hogy négyféle üléshelyzet érhető el terepre, túrára, szóló motorozáshoz és utas-szállításhoz, sőt a vezető és az utas ülésmagassága külön-külön is szabályozható.

Hány lóerős az új Kawasaki KLE500?

Egyébként is megannyi kiegészítővel teheted egyedivé a Kawasaki terepmotorját, hiszen topcase, oldaldoboz, markolatfűtés, LED-ködfényszóró, középállvány, hűtőradiátor-védő és Akrapovič titán kipufogó is elérhető az újdonsághoz.

Az USA-ban máris nyilvánosságra hozták a KLE árát: az alapmodell roppant kedvező, átszámítva 2,2 millió forintos összegbe kerül, míg az SE felára hozzávetőleg 15%

Mivel a Kawasaki nem szeretett volna minden puskaport ellőni az EICMA előtt, egyelőre nem osztott meg technikai adatokat a gépről. Az mindenesetre biztosra vehető, hogy A2-es, azaz 45 és 48 lóerő közötti csúcsteljesítményű lesz a KLE, és ehhez a pletykák szerint 177-182 kg-os menetkész tömeg társul.