Különösen olyan modellek esetében érdekes a Magyarországon nem elérhető választék, melyek egy népszerű, ám mégis kevés típusból álló kategóriába tartoznak. Ilyenek például a 21 colos, fűzött küllős első kerékkel felszerelt endurók is, ezek a sokcélú, akár túrázásra is alkalmas járgányok ugyan nagy népszerűségnek örvendnek, mégsem halmoznak el minket ilyen vasakkal a gyártók.

bmw sertao
Alig találunk már egyhengeres, 21 colos első kerékkel felszerelt vasat a gyártók palettáján. Az egyik kivétel a BMW, a bajorok a Sertao modellel csábítják a valódi endurók szerelmeseit

Ezért is öröm, hogy a tengerentúlon nem csak a palettán maradt, de részben meg is újult a Kawasaki KLR650, mely már 1987 óta öregbíti a japán gyártó hírnevét. A 2014-re datált New Edition változat feszesebb felfüggesztéssel, s egyben új rugózóelemekkel kerül piacra, és a nyergét is átfaragták, hogy ne csak a nyurga pilóták találjanak biztos talajfogást a nem éppen szerény, 890 millis ülésmagasságú KLR-ről.

kawasaki klr650
Alaposan felfrissítették az idei szezonra a klasszikus Kawasaki KLR650-et. Szívesen látnánk itthon is, ám az európai forgalmazásnak - többek között - gátja lehet, hogy továbbra is csak karburátoros kivitelben készül

Mindössze 195 kilós menetkész tömegével és 21 centis szabad hasmagasságával akár könnyebb terepgyakorlatokra is alkalmas lehet a Kawa lassan veteránkorba lépő endurója, ám sajnos az európai forgalmazás valószínűleg hiú ábránd marad, ugyanis a vason - csakúgy, mint korábban - Keihin CVK40 karburátor dolgozik, és az egyre szigorúbb emissziós normákat valószínűleg csak egy új, injektoros blokkal teljesíthetné a KLR.