A tököli krosszpályán alkalmunk volt kipróbálni a Kawasaki 2005-ös krosszgépeit.

Túl sok kört nem tudtunk teljesíteni KX 250 kétütemű vaddisznóval, és a KX 250F négyüteművel, ezért inkább hagyatkozzunk a gyár által végrehajtott módosításokra.

Kawasaki KX 250

- Új KIPS: korábban a fő és a segédszelep együtt működtette, emiatt a teljesítmény 6-7.000 fordulat között egy pillanatnyi megtorpanás után jelentkezett. A szelepek független működése miatt a segédszelep csak azután kezd el nyitni, miután a fő szelep már teljesen kinyílt. Az erő sokkal lágyabb átmenettel jelentkezik, ezáltal a teljesítménygörbe lineárisabb, ami sokkal könnyebben kezelhető motorkarakterisztikát biztosít.

- A hűtővíz járatok új utakon vannak elvezetve a hatékonyabb hűtés érdekében, főleg a kipufogó hengernyílás környékén. Ez megelőzi a túlhevülés miatti teljesítményveszteséget a hosszú menetek alatt.

- A henger felfogatási szöge 10°-ról 5°-ra csökkent. Emiatt hosszabb kipufogó nyílást lehetett kialakítani, ami fokozza a teljesítményt a teljes fordulatszám tartományban.

- A könnyű acél vázzal kapcsolatos legfontosabb módosítása a villaszög módosítása 27°-ról 26°-ra, melynek eredményeképp pontosabb és gyorsabb a kanyarvétel.

- Az alumínium lengőovilla formája változatlan maradt, de merevsége megnőtt, fokozva ezáltal a stabilitást és a kezelhetőséget.

- Az átdolgozott váz szűkebb a lábtartóknál, így karcsúbb benyomást kelt a vezetőben.

- A magasabb lábtartók és a 15 mm-rel magasabb hátsó fékpedál tovább növelik a szabad magasságot.

- Az új Kayaba villában elkülönített kamrákban található az olaj és a levegő, így hosszú motorozások alkalmával is állandó teljesítményt nyújt. Az alacsony súrlódású tömítések hozzájárulnak a finom működéshez.

- Az új Uni-Trak hátsó felfüggesztés új kapcsolódási arányokkal illeszkedik az új vázhoz.

- Az átdolgozott kormányforma és a laposabb ülés segíti a pilóta mozgását. Az ülésmagasság 10 mm-rel nőtt.

- Az új ülésburkolat tapadós felső résszel és sima oldalfallal rendelkezik, így biztosan tartja a pilótát, ha ráül, és segíti a mozgását, ha kiáll a lábtartóra.

- Az átdolgozott ülés-lábtartó távolság nagyobb szabadságot nyújt a pilótának, mikor a lábtartón áll.

További változtatások:

- 249 cm3-es, vízhűtéses, kétütemű, egyhengeres erőforrás.

A fém hengerfejtömítést O-gyűrűs konstrukció váltja fel a jobb tömítés és pontosabb illeszkedés érdekében.

- Új szívórés kialakítás: a rés hossza és szöge megváltozott a hatékonyabb szívás érdekében. Az öblítő rés kiömlő szöge szintén módosult.

- Új membrán szelep: módosított design a még jobb gázreakció érdekében.

- A levegő szívócső formája illeszkedik az átdolgozott karburátor tartóhoz.

- A tágulókamra méretei és konstrukciója megváltozott, növelve a teljesítményt.

- Az átdolgozott dugattyú új gyűrűi és hornyai megakadályozzák a gyűrű kiugrást.

- A kuplung kiemelő tengely és kar módosult, a kioldó mechanizmus a generátor burkolat mögé került.

- A váltás még jobb lett, köszönhetően az 5. fokozat és a véghajtás tengely bonyolult vájatainak. A váltótengely tűgörgős csapágyat kapott, így még jobban érezhető a váltás.

- Az új vízpumpában új munkakerék és átdolgozott áttételek gondoskodnak a még hatékonyabb keringetésről.

- Az új forgattyúsház miatt az alábbi burkolatok változtak meg: lánckerék burkolat, külső/belső kuplungfedelek, vízpumpa burkolat.

- A generátor fedél műanyagról magnéziumra változott, fokozva a gép külső megjelenését.

- Az átdolgozott karburátor beállítások, és az új felfogatás miatti egyenesebb beáramlás eredményeképp a gázreakció javult.

- A hűtő nagyobb lett a még hatékonyabb hőtés érdekében.

- A gyújtást továbbfejlesztették, nagyobb kondenzátor, a súlycsökkentés érdekében a generátorba beépített regulátor, új állórész, és új tekercselés a főbb jellemzői. A gyújtásidő az új erőkarakterisztikához lett hangolva.

- Az új gyertya kisebb testtel és elektródával, más formával és anyaggal csökkenti a súlyt, és megkönnyíti a karbantartást.

- Az új, könnyűsúlyú gyújtótekercs sokkal kompaktabb, mint elődje.

- A gyújtástekercs primer csatlakozói vízálló kialakításúk a megbízhatóság növelése érdekében.

Egyéb jellemzők:

- A benzintank betöltő 37 mm-ról 46 mm-re nőtt, a könnyebb tankolás érdekében.

- A kuplungkar menet közben is állítható rendszerű.

- Az új lábtartók szélesebbek és jobb tapadást biztosítanak a lábnak.

- Az új első fékkar jobban adagolható.

- A szélesebb kormányfelfogatás (90-rol 97 mm-re) segít megelőzni a kormány elhajlását.

- A kuplungkábel külso burkolata polietilénről teflonra változott, ezáltal csökkentve a súrlódást.

- A gázbowden simábban jár, és ezáltal jobb visszajelzést nyújt.

- A könnyu DID első felni és a könnyű küllők csökkentik a rugózatlan tömeget. A hátsó felni új keresztszelvénye is a könnyű súlyt célozza meg.

- A villa és a hátsó rugóstag felfogató csavarok, és az új hátsó főfékhenger szintén a könnyebb súly érdekében lettek kifejlesztve.

- Az első villa rögzíto csavarok helye megváltozott a felső villahídnál a könnyebb karbantartás és erősebb felfogatás érdekében.

- Az új anyagból készült első fékbetét jobban adagolható, és nagyobb teljesítményt is nyújt.

- A láncvezető görgő mostantól két csapággyal rendelkezik a tartósság érdekében.

- A hátsó segédváznak nagyobb lett a felső felfogatási konzolja.

- Az opcionális blokk alkatrészek közé tartoznak: karburátor tuning, gyújtás rotor különbözo belső súlyokkal, nagyobb, 14 fogas lánckerék, és különbözo hőértékű gyertyák.

- Az opcionális futómű alkatrészek a következők: 20 colos első kerék, tömör féktárcsák, egy sor alumínium és acél hátsó fogaskerekek, különböző villa és hátsó rugóstag rugók, első/hátsó kerék alkatrészek.

Kawasaki KX 250F

A tavalyi modellhez képest a következők változtak a négyütemű gépen:

- Az alacsony és közepes tartományban erősebb lett a gázreakció, köszönhető mindez az egyenesebb kipufogó portnak és a szívó és kipufogó rések kiszélesítésének.

- Az újraprogramozott gyújtástérkép fokozza a magas fordulaton leadott teljesítményt - bár a tököli homokos pályán inkább azt tapasztaltuk, hogy magas fordulaton nem tol a gép

- A leszabályzási gyújtáselvétel megváltozott, így lágyabban veszi el az erőt, ami javítja a motorkarakterisztikát magas fordulatszámon.

- A kuplungban kevesebb súrlódó elem (48-ról 36 csökkent a számuk) biztosítja a még direktebb működést/visszajelzést.

- A jobb és bal oldali radiátorok 40 mm-rel hosszabbak, a hűtés ez által hatékonyabb, az erőforrás tartósan képes leadni teljesítményét.

- Az első villában új, alacsony súrlódású tömítések kaptak helyet, melyek lágyabb reagálást biztosítanak az összenyomódási fázisban.

- A felső cső vastagsága 2,6-ról 3,2 mm-re nőtt fokozva ez által a kezelhetőséget.

- Menet közben állítható mechanizmust kapott a kuplungkar.

Egyéb jellemzők:

- A karbantartást megkönnyítendő a vízpumpa borítás és az olajbetöltő sapka mostantól két külön részből áll.

- Az új lábtartók szélesebbek és jobb tapadást biztosítanak. Az átló ugyanakkor rövidült, ami jobb kanyarodást biztosít.

- Az új első fék kar pontosabb visszajelzést ad.

- Az új ülésburkolat tapadós felső résszel és sima oldalfallal rendelkezik, így biztosan tartja a pilótát, ha ráül, és segíti a mozgását, ha kiáll a lábtartóra.

- A szélesebb kormányfelfogatás (90-ről 98 mm-re) segít megelőzni a kormány elhajlását.

- Az első villa rögzítő csavarok helye megváltozott a felső villahídnál a könnyebb karbantartás és erősebb felfogatás érdekében.

- A kuplungkábel külső burkolata polietilénről teflonra változott, ezáltal csökkentve a súrlódást.

- A gázbowden simábban jár, és ez által jobb visszajelzést nyújt.

- Az új anyagból készült első fékbetét jobban adagolható, és nagyobb teljesítményt is nyújt.

- A villa és a hátsó rugóstag felfogató csavarok szintén a könnyebb súly érdekében lettek kifejlesztve.

- A láncvezető görgő mostantól két csapággyal rendelkezik a tartósság érdekében.

- Egy sor blokk alkatrészt dolgoztak át a megbízhatóság/tartósság érdekében: speciális megmunkálás a 3-4. fokozat fogaskerekein, megerősített légszűrőház, új kuplung rugó anyag, új kipufogó burkolat és konstrukció, sokkal merevebb vízpumpa borítás.

- Opcionális blokk alkatrészek: 40 mm-rel rövidebb (és ez által könnyebb) hűtő a rövid versenyekre, különböző belső súlyokkal rendelkező gyújtó rotor, kézi dekompresszor kar, kisebb 12 fogas lánckerék. Az opcionális futómű alkatrészek változatlanok az idei évre.

Műszaki adatok